Inlägg från: bubbelibubbeli |Visa alla inlägg
  • bubbelibubbeli

BF JULI 2015

Känner mig lite nervig för att gå med i denna tråd. Förra gången jag gick med i en sån här grupp var det för BF 2015 men fick missfall i vecka 8...
    Plussade idag, 2 veckor efter ÄL och har känt tydliga symtom som illamående och ömma bröst sedan i onsdags.
    Har BF runt 5 juli. Känns pirrigt, men samtidigt nervigt eftersom det inte gick vägen förra gången...

• bubbelibubbeli

Ihhhhh! Idag var vi på ett tidigt ultraljud eftersom BM var lite osäker på graviditetslängden. Behövde inte ens göra ett VUL utan vi såg tydligt det lilla hjärtat slå genom vanligt UL. Smulan mätte 1,72 cm så vecka 8 blev vi beräknade till så det beräknade förlossningsdatumet blir i början av juli, runt 6/7. Tjohhhoooo!

• bubbelibubbeli

Tänker på det där med julbord och vad man kan äta eller inte...
    Var på ikea igår och käkade av deras julbord. Hoppade över den gravade men åt lite av den varmrökta, det borde väl funka?
    Hur är det med julskinka och sånt? Åt nån skiva av det med men nojar lite...

En annan fundering. Är det fler än jag som är dåliga i kistan? Har senaste 5 dagarna haft magknip från och till och varit riktigt lös i magen. Förut var jag superhård i magen. Har annars en historik av känslig mage så vet inte om det är den som spökar. Hur mår era magar?

• bubbelibubbeli
    KramKolan skrev 2014-12-02 12:05:57 följande:
    Jag hade en vecka med precis samma som du beskriver! Men nu är det normalt igen.
    Skönt! Hoppas att det lugnar sig för mig med
  • bubbelibubbeli

Hej alla! Är i vecka 11 idag (10+0) och upptäckte nu när jag var på toa att det kom lite blod. Är livrädd för missfall eftersom jag fick ett i juli som började just med en liten blödning. Någon mer som haft blödning/ar?

• bubbelibubbeli

Ok, det där med blödning var helt klart en överdrift. Det kom bara en liiiten strimma blod när jag torkade mig vid ett tillfälle, sedan ingenting. Kan lika gärna ha varit någonting på utsidan, ett lite sår eller irriterad slemhinna.
    Well well... har verkligen börjat känna av växtvärk nu, speciellt om man hostar, nyser eller gör någon plötslig rörelse. Jag har också haft ont i svanskotan/nedre delen av ryggen senaste dagarna. Kan det höra ihop?

Svar på tråden BF JULI 2015