Inlägg från: Josefine02 |Visa alla inlägg
  • Josefine02

BF JULI 2015

Hej! Plussade idag!! :) är så glad och pirrig! Andra barnet, har en dotter på 9 månader så det blir tätt. Men det var det vi ville :)

Plussade exakt 2 veckor efter ÄL, bim visste jag inte eftersom jag har haft oregelbunda cykler sen dottern kom. BF 1 juli enligt mina beräkningar!

Är svullen som en gris, och har vart det hela veckan, och jag bara kände på mig att jag var gravid men vågade inte riktigt hoppas! Nu väntar man bara på att alla jobbiga gravidsymptom ska dyka upp!! Men är med orolig för mf denna gången än med första!

Förra gången oroade jag mig ingenting. Antar att det är mina moderskänslor denna gång :)

Haha, långt det blev. Hoppas ni orkar läsa! :)

• Josefine02

Ja precis, det kommer bli 17 månader mellan våra barn om allt går som det ska! :)

Jag hänger också hellre här, är lite anti facebook :)

Ringde min förra bm idag och bokade inskrivningstid. Ville vara i tid så jag också får samma bm som sist, och förhoppningsvis så får jag det. Hon var och är verkligen bäst!! :) ska dit i v.12! 10 dec. Så det känns inte så långt bort! Tror den här graviditeten kommer gå fortare än den första då man har en liten att hålla reda på! Hoppas även på det! :)

• Josefine02

Angående att berätta för familj och sånt så tror jag vi kommer vänta ett tag! Förra gången berättade vi en vecka efter vi fick reda på det. Men ska försöka hålla på det tills v.12 åtminstone, är orolig för mf och vill inte att någon av våra familjer ska veta det då, även vänner. Min bästa och närmaste vän vet än så länge. Men vi är som om vi vore gifta och kan berätta allt för varandra. Det kan inte jag för min familj.. :(

Men till något annat kul! Har ni något tips på hur ni kommer berätta?

• Josefine02

Mina symptom är bara att jag är liiiite lite tröttare än vanligt på kvällen och att jag är såååå JÄKLA svullen, magen är som en 17 veckors!! Seriöst!! Haahah! Får gå och dra in magen för folk som inte vet om! 5+0 idag :)

• Josefine02

Åååh jag längtar tills man ska berätta för familj och vänner!! Hur ska ni berätta? :)

• Josefine02

Samma här när jag var gravid med första, berättade en vecka efter vi fick reda på det till våra föräldrar. Men denna gången kommer vi nog berätta i mitten på dec. Är då i v.12. Kaaaanske orkar vi hålla oss till jul. Vore väldigt roligt! Vill inte att våra föräldrar ska veta om man får missfall. Orkar inte med alla frågor. Men min bästa kompis och doula vet om det :)

• Josefine02

Känns som de flesta har flytt från denna tråden till fb grupperna? Tråkigt isåfall :(

Vi ska berätta vid jul, kommer bli sjukt roligt och vi längtar! :) detta är min andra graviditet och är multimegasvullen!! Så försöker gå med pösiga koftor och tröjor när jag ska någonstans! Som sagt. Längtar tills man kan berätta! Spricker snart! :D

• Josefine02

Mår lite småilla sådär ibland men det är inte så farligt. Värst är tröttheten! Den är OBESKRIVLIG! Och precis som förra graviditeten. Orkar bara ligga i soffan helt förlamad men det är inte så lätt när man har en alert 9-månaders hemma! Haha! :)

Hur har ni fått era vul? Har ni betalat något för det? Och kub? Jag skulle åtminstonde vilja göra ett vul/ul snart i alla fall men känns som om man inte kommer få det här. Bor i skaraborg, någon som vet?

• Josefine02

Jag smörjde inget med ettan och jag fick inga bristningar. Jag tror inget på det där. Smörjde bara magen med lite body lotion när det stramade och kliade på magen när den tänjdes ut som mest! Kommer inte smörja denna gången heller :)

Svar på tråden BF JULI 2015