Inlägg från: jag och mina små |Visa alla inlägg
  • jag och mina små

BF JULI 2015

Hej! Jag är spontant gravid i v 6. Tretton dagar sen mens idag så jag gjorde ett digital test efter jobbet med veckoindikator.

Helt oväntat men kul och fantastiskt.

Har två sen tidigare.

• jag och mina små

Jag har varit hos Gyn för att fastställa graviditetslängden och fick BF 11e Juli istället för 26e. Tickande hjärta!

• jag och mina små

Jag är i vecka 8+4. Tvillinggraviditet. Ett hjärta syndes för en vecka sen. Tvillingen ska följas upp om 15 dagar.

• jag och mina små
    bubbelibubbeli skrev 2014-12-06 08:11:32 följande:

Hej alla! Är i vecka 11 idag (10+0) och upptäckte nu när jag var på toa att det kom lite blod. Är livrädd för missfall eftersom jag fick ett i juli som började just med en liten blödning. Någon mer som haft blödning/ar?

Hoppas att det inte blöder från graviditeten. Har du haft sex senaste dagarna kan det vara slemhinnorna. Jag vet att vi blöder lätt från nu typ i ett par veckor framåt. Tex från slemhinnor efter sex, nr 2 på toa, näsblod osv.
  • jag och mina små
    bubbelibubbeli skrev 2014-12-07 19:10:10 följande:

Ok, det där med blödning var helt klart en överdrift. Det kom bara en liiiten strimma blod när jag torkade mig vid ett tillfälle, sedan ingenting. Kan lika gärna ha varit någonting på utsidan, ett lite sår eller irriterad slemhinna.
    Well well... har verkligen börjat känna av växtvärk nu, speciellt om man hostar, nyser eller gör någon plötslig rörelse. Jag har också haft ont i svanskotan/nedre delen av ryggen senaste dagarna. Kan det höra ihop?

Låter som fogarna.
  • jag och mina små
    Vattenliljan skrev 2014-12-06 20:04:20 följande:

Illamåendet is kicking my ass! :( Igår och idag har det varit riktigt illa, utan att jag kräks. Jag bara mår jätteilla och klarar inte av att göra någonting. Ibland kan det hjälpa att äta något, men oftast inte. Köpte i alla fall Postafen idag så att jag kan ta det när jag MÅSTE till universitetet. Vill dock inte använda det i onödan. Har aldrig tagit det innan. Någon med erfarenhet av Postafen?

Ingen erfarenhet. Har världens illamående jag med. Sjukt illamående ???? Funderar på att testa de.
  • jag och mina små
    lillefröe skrev 2014-12-06 10:13:46 följande:

Godmorgon allihopa smile2.gif  

Idag går jag in i v.9 och känner inte speciellt starka symtom, men jag oroar mig inte så mycket utan jag tänker såhär; blir det missfall så finns det inget jag kan göra åt det utan det kommer ske vare sig man vill det eller inte, om något är fel på barnet eller sammansättningen. 

På tisdag har jag inskrivning hos barnmorskan och det ska bli kul att det blir mer på riktigt äntligen! 

Mysigt med inskrivning! För mig blir de den 12e Dec.
  • jag och mina små
    jag och mina små skrev 2014-12-07 19:50:33 följande:
    Mysigt med inskrivning! För mig blir de den 12e Dec.
    Den 16e är det inskrivningsdags.
  • jag och mina små

Hej!! Hoppas att jag inte trampar på några fötter nu. Har du barn född 2010 i Januari? Fått för mig att vi var i samma BF grupp 2009.

Föråt om det inte stämmer!!

• jag och mina små

Jag var på inskrivning igår. Inte ett kilo upp ÄN! Mår illa som satan fortfarande. Har fått mycke större bröst, liten bula på magen och jätte ont i brösten.

• jag och mina små

Gick in i vecka 12 idag. Mår fortfarande jävligt illa. Har fruktansvärt ont i brösten och dom är 1 stl större.

• jag och mina små

Jag var på kubtest i fredags och fick värdet 1:2224. Bebisen sparkade och sög på tummen. Vände sig emot oss så vi såg ansiktet emot oss.

• jag och mina små

Beklagar!!

Vattenliljan skrev 2015-01-13 19:45:11 följande:

Det var tyvärr som jag misstänkte. Inga hjärtslag idag när vi var på KUB-ultraljud. Det visade sig att embryot dött i vecka nio, alltså strax före jul. Så jag faller också bort från den här tråden. Men jag hoppas att allt går bra för er andra! <3

Svar på tråden BF JULI 2015