Inlägg från: Jennie89 |Visa alla inlägg
  • Jennie89

BF JULI 2015

Hej! Hänger gärna med er. Plussade i söndags och sambon fick en fin farsdagpresent =)
    Bf 17 juli, en månad innan dottern fyller två =) Vi har försökt sen april så känns verkligen efterlängtat! Nu håller vi bara tummarna att det ska gå vägen. 

Inga symptom än mer än att jag var förstoppad två dar runt bim och aningen mer blodtrycksfall än vanligt - Fast det kan vara inbillning =)

Ser fram emot att följa er!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Jag kommer stanna här!
    Det känns knäppt att inte ha några speciella symptom. Även om jag vet att det enda jag hade sist var ömma bröst fram till illamåendet kom i v 6 och försvann en vecka senare. Jag går och klämmer på brösten lite diskret hela tiden men nej, ingenting. Mindre än ett år sedan jag slutade amma så försöker övertala mig själv att det är därför =)

Nu ska vi vara positiva! Jag ägnade hela min förra graviditet till att vara orolig - först för mf, sen inför dåligt besked på rul, dagar när den lilla rörde sig mindre och det värsta - Skulle ungen dö under förlossningen. Men ändå, all rädsla försvann så fort hon kom ut.

Nu försöker jag övertala mig själv med att det värsta som kan hända är att jag varit glad i onödan. Man blir inte mindre ledsen för att man är orolig.

Jag tänkte ge sambon det positiva gravtestet tillsammans med rosor och frukost på sängen, bra farsdagpresent. Icke, han gick upp innan jag hann så långt och frågade om mensen hade kommit.

Aug-13 - T
  • Jennie89

... Känslan när man är inne på Familjeliv på arbetstid och en kollega kommer in =P

Aug-13 - T
  • Jennie89

Jag hade gärna berättat för familjen på julafton, tänk så glada de hade blivit =)
    Dessvärre är jag bara i v 11 då, jag vill gärna få det bekräftat innan vi berättar något. Sist hörde vi hjärtljuden med vår angelsound i v 11+0, har vi tur hör vi på julafton då vi är 10+4.
    Ett tidigt vul hade inte varit fel men tror vi väntar med det till v 12-13 som sist.
    Vi har pratat länge om att vi vill bli gravida igen så mina vänner lär märka direkt att det samtalsämnet uteblir ;) Frågar någon tänker jag inte ljuga.

Har ni några symtom än?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Vid min förra graviditet hörde vi hjärtljud med vårt angelsound första gången 11+0, vissa blir uppstressade de gånger man inte hör, men för mig var det en räddare i nöden då jag var livrädd för ännu ett ma. Vi lyssnade varje lördag fram till jag började känna rörelser i v 21.

Denna gången hoppas vi på att kunna höra i 10+4 - Dvs på julafton =)

Bara i v 5+1 idag och mitt enda symptom hittills är en förstoppad mage. Förra gången var jag illamående i en vecka ( i v 7 vilket var precis över jul, jippi!) 

Vi får vara glada så länge vi slipper må illa =D

Aug-13 - T
  • Jennie89
    Lissing skrev 2014-11-19 20:43:34 följande:

Hoppar av tråden... fått missfall...

lycka till ni andra.

Neej :(  Vad tråkigt, beklagar verkligen...
    Aug-13 - T
  • Jennie89

Bino2010 - Vilken jobbig sits, hoppas verkligen att det inte är någon fara! En vän blödde sig igenom hela sin graviditet utan att något var fel och jag började blöda först när fostret varit dött i 6 veckor.
    Fick du tid för fler vul?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Här är ännu en med väldigt mycket blodtrycksfall, men det går bra om jag inte reser mig eller snurrar för fort.
    Idag kan jag inte äta varm mat, sambon hade ägnat över en timme åt middagen och jag fick byta ut det mot knäckebröd. 
    Bristningarna från förra graviditeten har blivit rödaktiga och synd mer. Buhu...

Aug-13 - T
  • Jennie89

De flesta av våra vänner vet att vi försöker få barn så jag berättade för min närmsta vän bara ett par dar efter plusset. Annars vet ingen förutom min massör :) Vi hoppas på att höra hjärtljud till jul och kunna berätta våra föräldrar då och eftersom nyår ska firas här lär jag få berätta för de närmsta vännerna då. 

I helgen har jag kunnat äta varm mat *tjoho*

Aug-13 - T
  • Jennie89
    Minifer skrev 2014-11-23 17:19:44 följande:

Ni som mår illa och kräks och så, hur gör ni med jobb? Går ni dit eller sjukskriver ni er? Jag mår själv inte alls illa än, men räknar med att det dyker upp förr eller senare. Har inte haft sysselsättning i början av graviditet innan, så vet inte riktigt hur man brukar göra med jobb/skola om man mår jättedåligt? Jag pluggar på högskolan

Man får gå till läkare isåfall och bli sjukskriven, det känner jag flera som har blivit. www.socialstyrelsen.se/riktlinjer/forsakringsmedicinsktbeslutsstod/graviditetsillamaende men det är väl först efter att man testat "allt". 
    Aug-13 - T
Svar på tråden BF JULI 2015