Inlägg från: Alvolina |Visa alla inlägg
  • Alvolina

BF JULI 2015

Hejsan! Får man vara med? Har BF i slutet av juni, 26-28 lite olika beroende på vart jag tittar. Dock är jag övertygad om att jag kommer gå över så det blir säkert inte förrän i juli ändå:)

• Alvolina
    MagicQueen skrev 2014-11-01 20:14:37 följande:
    Vi ska nog lyckas hålla det hemligt ca 6 veckor till smile2.gif

Men på sätt o vis vore det skönt att berätta nu så alla visste varför man är så trött, disträ, illamående osv.
    Jag vill bara krypa ner under täcket och sova hela dagarna. Har ingen ork till något. Är hungrig men mår illa och känner ingen lust till mat. Värst blir det på helgerna, antagligen för att jag kan slappna av och bara vara gravid då :) vecka 6+1 nu.
  • Alvolina
    Annalouise skrev 2014-11-02 08:36:57 följande:

Men hörni, vi ska ha personalfest här om några veckor. Då ska vi gå ut och äta och dricka. Vad gör jag då?

Sjukanmäler, urinvägsinfektion? Då lär man gå på jobbet och låtsas ha ont? Haha det är ett helt skådespel det här smile1.gif

Vi hade en middag med jobbet för några veckor sedan. Jag talade med en tjej i baren innan middagen och hon var jättegullig som i smyg serverade mig alkoholfritt vin. Så du skulle ju kunna göra så, beroende på vad det är för restaurang givetvis.
  • Alvolina
    MagicQueen skrev 2014-11-02 17:01:15 följande:
    Vi får hålla tummarna <3

Skulle osså vilja göra tidigt vul, men verkar vara svårt o få det här o inga privata har vi här heller. Ska ringa till bm imorgon o skriva in mig och höra med henne.
    Hoppas att du får ett ultraljud. Jag har haft MA i v.9 och känner nu att det skulle vara skönt att få kolla sig vid den tiden ungefär. Men när jag ringde och skulle skriva in mig sa BM att hon inte får tala om privata alternativ. Väldigt konstigt tycker jag! :/ men googlar du så finner du att det finns en klinik i centrum sa hon :) men det visste jag ju redan.
  • Alvolina
    Annalouise skrev 2014-11-03 15:47:08 följande:

Var på hälsosamtal idag. Vi ska iväg igen v.10 då en barnmorska ska känna på livmodern & kolla var i graviditeten jag kan tänkas vara. Efter det ska vi boka in ett kub-test som var helt grratis och frivilligt.

Hon nämnde något om det stramar i ljumskarna och även ner i benen/innerlåren. Då skulle man absolut höra av sig! Det visste jag inte om.? Gud va man går och inbillar sig det nu smile1.gif

Va? Låter märkligt. Nämnde hon någon orsak?
  • Alvolina
    sandralarsson skrev 2014-11-03 20:09:27 följande:

Hej tjejer jag hakar också på er i denna grupp. Jag plussade svagt i fredags och testade idag igen då det var tydliga plus på stickorna. Ja ska på inskrivning på torsdag och det är så spännande. Första barnet och man hoppas att det går bra hela vägen. Jag är bra nervös nu i början då det är så tidigt. Va tror ni med positiva tankar så klarar vi allt av den första "risktiden" ?

Grattis, vad roligt:)

Vill bara nämna detta för det känns som att det brukar dyka upp tillslut:)

Att vara orolig är inget konstigt. Vi har alla gått igenom olika saker, så för endel kan oron ligga närmare än för andra. I början är det väldigt få som vet om ens graviditet och det kan då vara skönt att få prata av sig lite här med andra som är i samma situation. Vill bara nämna det pga att det lätt kan bli en "vi-får-inte-nämna-ordet-missfall" hets i början. I sin egen oro är det självklart inte meningen att göra andra oroliga. Alla vill säkert känna sig lyckliga och positiva men ibland kan det vara svårt. Vi får stötta varandra i det också och försöka ha förståelse :)
  • Alvolina
    Josefine02 skrev 2014-11-03 16:49:16 följande:

Får man fråga vad BF-listan ska vara bra för? Förstår mig inte riktigt på den :)

BF listan är tillför att se hur långt gångna alla är och när de förväntas få sitt barn. När juli är här så är det spännande att se vem som står på tur även om bebisen sällan kommer just på BF.

Denna helg har ett sanslöst illamående intagit min kropp. Har inte kräkts (borde nog) utan mår konstant skitilla. Ingen ork, ingen matlust.
  • Alvolina
    sandralarsson skrev 2014-11-03 20:45:55 följande:
    Absolut alla dagar i veckan. Känns skönt att det finns forum så man kan prata av sig lite. Det är mycket tankar och funderingar som snurrar. Allt gick så snabbt för oss jag slutade med p-piller förra månaden och var orolig att det skulle ta lång tid innan det skulle ta sig. Så jag och min sambo pratade om att ja skulle sluta äta piller och sen ta det lite lugnt för att hoppas på att det skulle ta några månader. Men va hände jag hann inte få min riktiga mens ens innan jag kände av att det var nått som var på gång. Men vi är såklart jätte glada över detta och jag hoppas så att det kommer gå bra. Glad
    Vilken lycka! Är grymt avundsjuk på alla som det går så lätt för^^ vi har försökt rätt länge här. Men någonstans tror jag att allt har en mening. Skulle inte velat ha en liten bebis nu med en tokstolle och trotsare till treåring som vi har just nu också.
  • Alvolina
    Avokado1 skrev 2014-11-07 20:24:57 följande:

Vi har ju ganska lång tid på oss att anpassa oss som tur är. Kan du tänka dig något som kan hjälpa?

Jag hoppas att min egen märkliga ambivalenta känsla försvinner ngn gång efter att man hört hjärtljud eller sett fostret på ultraljudet, då kanske det blir mer "på riktigt" liksom. 

Ultraljud är nog en bra hjälp. Även att magen börjar växa lite så att det blir mer fysiskt på riktigt :)

Jag har heller inte riktigt kunnat ta till mig denna graviditet trots illamående nu. 16 månaders väntan och ett MA för ett år sedan, gjorde att jag inge kunde känna lycka vid plusset. Har ingen direkt oro heller, utan är mest likgiltig. Kanske ett sätt att skydda sig mot känslor som kan göra en besviken. Idag outade jag graviditeten för sköterskan på vårdcentralen när jag skulle undersöka min onda hals. Kändes som att jag ljög för henne först:/ senare kändes det också lite bra att få säga det högt.
  • Alvolina

Illamåendet blev mycket bättre efter postafen. I söndags skippade jag faktiskt tabletten och har mått bra sedan dess. Kan få lite små attacker av illamående när jag håller på med mat eller ska äta men det är helt okej. Precis ett sånt illamående man vill ha:)

Svar på tråden BF JULI 2015