BF JULI 2015
Hejsan! Får man vara med? Har BF i slutet av juni, 26-28 lite olika beroende på vart jag tittar. Dock är jag övertygad om att jag kommer gå över så det blir säkert inte förrän i juli ändå:)
Hejsan! Får man vara med? Har BF i slutet av juni, 26-28 lite olika beroende på vart jag tittar. Dock är jag övertygad om att jag kommer gå över så det blir säkert inte förrän i juli ändå:)
Men hörni, vi ska ha personalfest här om några veckor. Då ska vi gå ut och äta och dricka. Vad gör jag då?
Sjukanmäler, urinvägsinfektion? Då lär man gå på jobbet och låtsas ha ont? Haha det är ett helt skådespel det här ![]()
Var på hälsosamtal idag. Vi ska iväg igen v.10 då en barnmorska ska känna på livmodern & kolla var i graviditeten jag kan tänkas vara. Efter det ska vi boka in ett kub-test som var helt grratis och frivilligt.
Hon nämnde något om det stramar i ljumskarna och även ner i benen/innerlåren. Då skulle man absolut höra av sig! Det visste jag inte om.? Gud va man går och inbillar sig det nu ![]()
Hej tjejer jag hakar också på er i denna grupp. Jag plussade svagt i fredags och testade idag igen då det var tydliga plus på stickorna. Ja ska på inskrivning på torsdag och det är så spännande. Första barnet och man hoppas att det går bra hela vägen. Jag är bra nervös nu i början då det är så tidigt. Va tror ni med positiva tankar så klarar vi allt av den första "risktiden" ?
Får man fråga vad BF-listan ska vara bra för? Förstår mig inte riktigt på den :)

Vi har ju ganska lång tid på oss att anpassa oss som tur är. Kan du tänka dig något som kan hjälpa?
Jag hoppas att min egen märkliga ambivalenta känsla försvinner ngn gång efter att man hört hjärtljud eller sett fostret på ultraljudet, då kanske det blir mer "på riktigt" liksom.
Illamåendet blev mycket bättre efter postafen. I söndags skippade jag faktiskt tabletten och har mått bra sedan dess. Kan få lite små attacker av illamående när jag håller på med mat eller ska äta men det är helt okej. Precis ett sånt illamående man vill ha:)