Inlägg från: Ningo |Visa alla inlägg
  • Ningo

BF JULI 2015

Hellooj alla goa o glada Flört

Jag är gravid i vecka 12 och bf 7/7 kul datum om bebisen verkligen kommer just då.

Är det någon mer än jag som har halsbränna på kvällarna? är det inte tidigt för sånt? ska träffa min barnmorska på fredag men vill gärna höra om fler är i samma sits. Kram på er 

• Ningo
    lillefröe skrev 2014-12-16 18:49:07 följande:

Jag! 

Mycket halsbränna, bara på kvällarna eller ja, från eftermiddagarna, sedan v.6 och fortfarande kvar nu v.10 om det inte eskalerat litegrann till och med. 

Okej så tidigt kan det också komma alltså. Hoppas det försvinner snart lite jobbigt då man är trött och vill ligga och det känns obehagligt.
  • Ningo

Hej!

Är tidig i min graviditet men ändå fått så mycket förändringar, allt ifrån att jag inte kan äta saker jag gillat tok mycket.Som chocklad, kaffe och sötsaker.

Vet ni vad sånt beror på? finns de fler än jag som verkligen ogillar saker man gillat mycket förr? Kram

• Ningo
    Minifer skrev 2014-12-18 07:43:26 följande:
    ja! Det har jag också märkt, att varm mat är uuuuuh!!! Glass är toppen när jag är illamående, skönt mot gommen (big nono för mig egentligen dock, skit-diabetes!). Annars är jag sugen på skumma grejer, som kronärtskocka!

Om en timme och en kvart skall jag vara på spec-mvc för läkarbesök och ultraljud, hurra! Får se om det finns något litet därinne =)

Åååh va kul och få se bebisen. Lime isglass var min räddning mellan V6-10 Skäms
  • Ningo
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-18 11:01:38 följande:

Någon som är orolig för att gå upp för mycket i vikt? Jag gick upp över 20 kg förra graviditeten och vill inte göra det igen Rynkar på näsan 

Det här med att vara kissnödig. I natt gick jag upp tre gånger för att kissa. Känner att det inte är riktigt normalt!? haha..
    Går redan upp på nätterna då min son inte sover så det är frustrerande att behöva springa på toa med.

Känner mig också orolig för vikten, det är min första graviditet. Äter inte så mycket mer men småäter mellan målen och det är pga illamåendet.

Svar på tråden BF JULI 2015