Inlägg från: MiaIa90 |Visa alla inlägg
  • MiaIa90

BF JULI 2015

Hej hoppas gärna in här jag +a idag efter 3,5års kämpande de jag trodde var mensvärk i en vecka visade sig vara växtvärk.  Tog digitalt test så är i vecka 4-5.
    Vet inte riktigt för har tagit en dos letrozol.

• MiaIa90

Hej någon av er som har stark växtvärk precis som mensvärk?
    Jag har de och är i vecka 5 i morgon om de stämmer.
    Och jag har värkar precis som stark mensvärk fast de är växtvärk men är så rädd att de ska hända något. 

• MiaIa90

Är de många här inne som har bf runt den 21/7 tror jag att ajg har bf.
    Om de stämmer är jag i vecka 6 idag någon mer?
    Är bara så rädd att något ska hända. 
    Vad har ni för symtom?
    Jag har tunga ömma bröst,tröttare,växtvärk i magen och jobbigt med ryggen har en ryggskada sedan innan. 

• MiaIa90
    faerie skrev 2014-11-18 11:00:22 följande:
    Oj vad många som skrivit här. Jag är helt pirrig och nervös. Plussade igår, har suttit här på egen hand och räknat ut beräknad ankomst den 24/7-2015. Första barnet, första graviditeten. Är såklart nojig men också helt till mig. Vill berätta för alla, men ska hålla oss till jul. Kommer bli en del meck med att försöka låta trovärdig kring ursäkter att inte dricka. Har väl aldrig varit den som dragit mig för ett glas vin, men är inte heller suparkompisen i gänget, så det borde inte vara jättesvårt :)
    Åhh vad härligt jag +a i går jag med:).
    Är nog i vecka 6 och har nog bf runt den 21/7.
  • MiaIa90
    faerie skrev 2014-11-18 16:01:42 följande:
    Vad roligt! Grattis! Första barnet för dig med?
    faerie skrev 2014-11-18 16:03:49 följande:
    Jag har också känt av samma saker som dig. Även lite illamående. Detta är så spännande, jag tycker alla symptom är fascinerande, haha. Har också haft lite av en bökig rygg sedan början av året, men ska fokusera på core-träning så att jag kan stärka ryggen! 

Jo de är första barnet för både mig och sambon. 
    Jo jag har inte mått så värst illa en som tur är men kanske kommer. 
    de hjälper jag skulle behöva träna ryggen men har inte orkat göra de. 
    När är din bf?
  • MiaIa90
    PillanJ skrev 2014-11-18 17:13:42 följande:
    Hej! Får jag haka på i denna tråden? Fick + i helgen några dagar före BIM. BF 27/7
    Självklart får du göra de:).
    Härligt grattis vilken vecka är du i då?
    Sept90 skrev 2014-11-18 17:40:02 följande:
    Jag har bf den 19/7. Är i vecka 6 (5+1). Har nästan precis samma symtom som dig :) ryggont, växtvärk och över natten blev jag även öm i brösten, äntligen haha :) hur gammal är du? Spännande med första barnet :) jag är också orolig. Men känner ändå att det blivit bättre med tiden, första veckan efter + var värst. Ser fram emot inskrivning och bokning av ul denna vecka. Jag har märkt att tiden går snabbare och jag känner mig mindre orolig om jag håller mig sysselsatt och håller mig borta från fl när det går.

Då är vi i samma vecka om nu mitt stämmer. Tyr du inte mår illa gör inte jag en heller. 
    jag är 24år och min sambo 41år första barnet för oss båda. 
    Jo så är de nog men man är orolig men måste se framåt att man väntar barn och inte mf. 
    Vill bara allt ska gå bra har väntat i 3,5år på detta +.
  • MiaIa90
    PillanJ skrev 2014-11-18 18:49:53 följande:
    Jag hade äl ganska sent denna månaden men om jag räknar efter senaste mensen är det V5 idag :)
    Ahh oki vad jobbigt men vilken tur att de tog sig:). Då ligger du exakt en vecka efter mig då:).
    vattenmelodin skrev 2014-11-18 19:05:58 följande:
    Hej!

Hoppar in här med! :) är i vecka 6+2 och har bf 12 juli. Efter 3 års försök och 2 ivfer så blev vi spontangravida. Är så himla orolig för mf då jag blev gravid exakt för 1 år sen men jag började blöda strax efter plusset.

Var på vul i helgen och där såg läkaren kanske ett litet hjärta men hans utrustning va inte den bästa, sa han.
    Är från Småland.. Vad jag längtar tills man får små sparkar i magen!! :)

Åhh välkommen:).
    Vi har genomgått nästan lika dan resa här kämpade vi 3,5år med hjälp av letrozol tabletter denna gång de blev + innan de fick vi inte hjälp på grund av massa annat tex min vikt som jag tog tag i. 
    Jag hoppas själv på att jag får göra ul snart ska försöka få tag på dom i morgon både gyn och bm.
  • MiaIa90
    Jmelb skrev 2014-11-18 20:36:25 följande:
    Jag är så nervös. Känns som om de gravidsymptom jag haft är helt borta. Brösten ömmar inte längre, ingen yrsel, tröttheten borta och ingen molvärk och ingen trög mage längre. Sååå nervös att graviditeten avstannat. Visserligen är jag bara 5+1 idag. Längtar så till mitt UL i v8.
    Åhh vad jobbigt men de kan komma symptom snart igen de kan ta lite tid innan hormonerna är igång igen. 
    Jag hoppas jag också får tidigt ul snart ska ringa i morgon.
  • MiaIa90
    Sept90 skrev 2014-11-18 20:40:40 följande:
    Grattis, jag håller tummarna att det går vägen för er skull :) ju fler veckor som går, ju större chans är det ju att allt går bra!
    Jo precis men bara njuta och leva ska bli mamma måste tänka så och inte väntar ajg mf måste tro på de.
  • MiaIa90
    Sept90 skrev 2014-11-19 15:55:55 följande:
    Jag vill göra ett vul på grund av oro. Har inte vart med om något missfall eller liknande, är bara orolig och har liksom inte greppat det än att det är en bebis som växer i mig. Så vi har tänkt göra det så sens som möjligt innan jul, kommer då vara i vecka 10-11 så att man inte talar om nyheten för nära och kära då och så kanske något har hänt utan att man vet om det. Annars är första rul vid vecka 18 och precis som någon skrev så känns det som obeskrivligt lång väntan. Man vill inte gå 18 veckor och sedan få reda på att det kanske inte ens lever.
    Lika här fick mitt ul den 17dec är då i vecka 9-10. 
    Men ska kolla om jag kan göra ul på ett annat ställe som är 2mil närmare:).
    Undra vad man väntar pojke eller flicka:)
    Tror ni att ni väntar?
  • MiaIa90

Dom digitala testen brukar stämma rätt bra.
    Hoppas de gör de för mig men ska göra ul om 4vevkor för att kolla ordentligt.

• MiaIa90
    doccah skrev 2014-11-24 19:30:16 följande:
    När brukar man ringa Mvc för inskrivning? :)
    Jag ringde bm direkt när jag +a och fick hälsosamtal redan denna vecka sedan inskrivning några veckor efter de tror jag. 
  • MiaIa90

Nu har ajg varit på första träffen med min bm på hälso samtal.
    Det gick jätte bra är i vecka 10 (9+1). De såg dom med på vul i onsdags:).
    Sk tillbaka för inskrivning i vecka 14  i mitten av januari:).

• MiaIa90

Hej jag var på rul i går och allt såg jätte bra ut. 
    Bm tyckte de såg ut som en pojke de var något som stack upp i mellan benen på en flicka ska de väl vara 3 sträck?
    Fick tyvärr ingen bild på när vi kolla könet men hon kollade två gånger och båda gånger var de något som stack upp. 

• MiaIa90

Har bf 22juli och bm tycke de såg ut som en liten pojke som gömmer sig i min mage:).

Svar på tråden BF JULI 2015