Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

BF JULI 2015

Hej! Jag hoppar in här jag med! Grattis till alla mammor! :)

Jag har beräknat bf 21/7. Är ganska tidig i graviditeten v.5 och är orolig för missfall mest hela tiden. Försöker njuta emellanåt. Första graviditeten också. Bör jag ringa barnmorskan i morgon o be om att få skriva in mig?

• Mecros
    bebba83 skrev 2014-11-16 21:15:22 följande:

Grattis till dig!!!! Jag är beräknad 20/7 så bara dagen före :) jag ringde för att skriva in mig och fick tid dagen efter (nog ovanligt att de går så fort ) och även om de inte gjorde några tester eller så var det väldigt skönt att få komma dit och prata och bestämma tid för det stora samtalet och så. Det hela blev mer verkligt på nåt vis:) ring och beställ en tid :)

Oh grattis! Då måste du fått veta att du var gravid nyligen också? Jag tog testet igår. Helt overkligt, jag och mannen har pratat om det konstant idag. Okej men vad skönt då sla jag ringa och be om en tid. :)
  • Mecros

Hur tänker ni kring KUB-test? Min sambo vill göra det men för mig spelar det ingen roll känns det som. Hur bebisen är när den kommer ut så kommer den va älskad. För/nackdelar med KUB-test?

• Mecros

Har alla varit på rul? Jag har mitt den 20:de kl 08.30, och jag är så orolig så jag inte står ut längre. Tänker alla möjliga tankar så att jag ska va beredd på det mesta. Det spelar ju ingen roll egentligen för det är ju vad det är oavsett...

• Mecros
    Friidaliinnea01 skrev 2015-02-07 07:11:50 följande:

Åhh, vad mysigt med rul alla som gjort! Jag har mitt på onsdag och är så spänd på att allt ska se bra ut :) man nojjar sig för mycket hela tiden!

KAN INTE ALLA LÄGGA UT BILDER PÅ ER MAGE? Om ni nu fått liten bula alternativt stor? Vilken vecka ni är i osv, här är min mage i vecka 18 :)

Lycka till! Jag nojjar också som tusan!

Fin mage, min har inte blivit så rund ännu, tycker den får växa till Sig nu.

• Mecros

Hur mår alla? Skrivs väldigt lite i gruppen, eller är alla på fb?

• Mecros
    MrsFreud skrev 2015-04-23 21:16:06 följande:
    För min del går det upp och ned. Varit inlagd på sjukhus senaste två veckorna ungefär då jag fått havandeskapsförgiftning även denna graviditet. Ser i alla fall ljuset i tunneln vad gäller den här graviditeten eftersom de plockas ut med kejsarsnitt senast v.32-34 någonstans. 

Hur mår du själv? 
    Gud vad läskigt! Skönt att du har varit inlagd iaf. Okej, ja då är det inte länge kvar, vilken vecka är du i nu? Lycka till med allt! Styrkekramar
  • Mecros
    MrsFreud skrev 2015-05-15 21:48:35 följande:

Kul att vi blir fler och fler i tråden! Finns även en Fb grupp för de som vill vara med där.
    Precis som väntat blev det inga juli bebisar för oss trots BF 17 juli. :) Pga ovanlig tvillinggraviditet (delade fostersäck och moderkaka) samt komplikationer så föddes våra tvillingpojkar med akut snitt 6 april. Båda två mår väldigt bra än sålänge! 

Grattis! Skönt att ni mår bra!
Svar på tråden BF JULI 2015