Inlägg från: MarianS |Visa alla inlägg
  • MarianS

Varför Ekologiskt?

Sedan jag fick barn har jag blivit bättre på att köpa ekologiskt. Jag köper alltid ekologiska bananer och nu säljer Ica där jag handlar bara ekologiska bananer. Jag försöker handla ekologisk frukt, men ibland är det jättedyrt och/eller ser inte så bra ut. När man är småbarnsförälder är det så mycket annat som ska köpas också. Jag har också blivit bättre på att köpa ekologiska kläder, men jag tycker att det kan vara svårt att hitta det i affärerna. jag tycker att sådana kläder borde skyltas bättre, så jag handlar mycket sådana kläder på nätet. Det finns så många webbshops som säljer ekologiska barnkläder. Det är mycket dyrare kläder, men så mycket hållbarare. En vanlig bomullströja behöver man tvätta minst 10 ggr för att få bort allt gift som finns, och då har man tvättat sönder tröjan. En ekologisk tröja håller bättre, är mjukare och färgerna håller bättre. Ett annat sätt att tänka på miljön är att köpa second hand. Ju fler som handlar ekologiskt desto mer kan priserna sänkas och jag tycker att priserna har sänkts, i alla fall där jag handlar mat och ibland har de kampanjer på sådan mat och då passar jag på.

Svar på tråden Varför Ekologiskt?