• Fia 28

Finnar hela livet

Mitt tips är B5-vitamin, D-vitamin, undvik kolhydrater och drick massa vatten.
    Störst inverkan har nog kolhydraterna för mej. Vissa blir bättre av att minska på mjölkprodukter.

• Fia 28

Byt även örngott ofta och undvik sova med huvudet ner i kudden.

• Fia 28
    Anonym (Ful) skrev 2014-10-23 15:39:59 följande:

Har testat det mesta som finns receptfritt, utom Basiron tror jag den heter. Jag har använt skrubbar i duschen utan resultat, E-vitaminkräm, tar stora doser B-vitaminer pga andra problem men de hjälper inte mot finnarna. Tar även D-vitamin. Äter väldigt sällan mjölkprodukter och dricker massor med vatten redan.

Är det nån som provat Proactive och vet om det funkar? Eller är det bara bortkastade pengar?

Den har jag inte testat vad jag vet, jag provade Aberela och nån annan som började på T eller P har jag för mig. Då måste jag få det av läkare va?
    Men är det just B5 med bland dessa vitaminer du äter? Ska vara typ 2000-10000mg per dag för att ge nån effekt.
  • Fia 28
    Anonym (Ful) skrev 2014-10-23 15:43:43 följande:
    Ja, det provade jag i våras utan resultat, höll på säkert 6 månader. Just nu tar jag tillskott med alla B-vitaminer fast i "normala" doser (lite högre än REK såklart).
    Ok, då hade jag nog sökt upp hudläkare om du redan testat så mycket och inget hjälper.
Svar på tråden Finnar hela livet