Inlägg från: suziz |Visa alla inlägg
  • suziz

Lite punkter från F! partiprogram

habiti skrev 2014-10-28 16:22:37 följande:
    hon påtalade endast att det är vita mäns fel för allt i sverige när det kommer till miljöproblem men igonerar det faktum att det finns mindre vita män än kvinnor och icke-vita män i detta land. men såklart, hon är ju rasist och sexist om hon skulle påpeka det också.
    Nej, hon säger inte att miljöproblemen är "vita mäns" fel det hon säger är att män generellt sett har större miljöpåverkan än kvinnor. Du menar alltså att kvinnor och icke vita män ska ta allt ansvar för klimatet eftersom vita män inte vill förändra sin livsstil?

Följande är citat:

"Annika Carlsson-Kanyama, en av våra mest kända svenska konsum­tionsforskare, har gjort en undersökning som visar att ensamstående män gör av med 20 procent mer energi än ensamstående kvinnor. Bland annat väljer män att lägga mer pengar på energiintensiva varor än kvinnor."

"Det finns flera olika faktorer i kvinnors och mäns livs­stilar som påverkar klimatet i olika grad: transporter och köttkonsumtion är några av de största klimat­bovarna globalt sett. Män konsumerar betydligt mer kött än kvinnor, som oftare är vegetarianer. Köttätandet står för 18 procent av växthusgasutsläppen globalt. Enligt Naturvårds­verkets senaste rapport om klimatet är hälften av alla kvinnor beredda att äta mindre kött för klimatets skull, medan mindre än en fjärdedel av männen är det. Män köper och kör bil i klart högre grad än kvinnor, som oftare åker kommunalt."

Källa: www.wwf.se/press/pressrum/debattartiklar/1369391-mn-r-miljbovar

• suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-29 10:31:52 följande:
    Nu har ju flera ledande F! politiker, bla Gudrun bloggat och twittrat följande:
    "Det är helt ok att hata en vit man avsett vem det är".....

Anledningen till att F! fick hela 3% beror i främsta hand på att media aldrig var kritiska till deras partiprogram eller politik. Detta stålbad fick övriga parti genomlida. Det ända var ju när experter totalt dömde ut F! budget.
    Men varför skulle man inte inte få hata en vit man? Det är ju hela tiden kvinnorna inom politiken som har fått utstå mest hat. Exempelvis då Åsa Romson vilket exempelvis denna tråd bär vittne om men även Gudrun som är en kvinna som tar plats och då är det rätt att hata henne?
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-29 10:18:14 följande:
    Kan man inte det där med budget arbete, vad skall man då i Rikstan att göra???
    Eller varför lägga en budget överhuvudtaget???
    Får man inget statligt partistöd så är det ju svårt att göra ett helt genomarbetat budgetarbete men man vill ändå visa på hur man tänker.
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-29 11:36:56 följande:
    Men snälla nån! Folk som säger eller gör dumma saker kommer alltid att föraktas! Det finns väl ingenting som har med kön att göra??? Eller tycker du att kvinnor skall få uttrycka hur mycket kostiga saker som hellst utan att folk tycker illa om dom?
    Jaha ja, det är kanske så att det är fler kvinnor än män som säger eller gör dumma saker? Men det finns ju forskning på detta som visar att man reagerar olika beroende på om det är en man eller kvinna som säger/gör något.

Läs här: tidskriftenrespons.se/recension/kvinnor-doms-hardare-i-medierna/

Läs även detta: www.veryimportantbrains.se/laesvaert/kvinnor-skriver-saemre-texter/

Vi bedöms alltså olika utifrån kön, så är det, men det är alltså omedvetet och många har inte förstått hur illa det faktiskt är.
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-30 09:04:15 följande:
    Det roliga med exemplet ¨på våldtäcktsoffer: Inom F! är den vita medelklassmannen den största idioten. Men när det gäller våldtäckter visar statistiken att över 9 av 10 våldtäckter utförs av icke svenka män....
    Jag ser gärna din källa på den statistiken!
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-30 10:17:45 följande:
    Hittade detta i BRÅ:s statistik:
    "Utrikes födda utgör 14 % av Sveriges befolkning 64 % men begår av alla grova våldtäkter!"
    Räknar man om det så blir det ungefär som jag påstod tidigare.
    Var detta en nyhet för dej?
    Länka istället för att citera något som inte ens är begriplig svenska?
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-30 12:11:31 följande:
    Är du inte läskunnig??? Det är bara att gå in på deras hemsida och läsa aktuell statistik!
    Varför kan du inte bara länka? Jag säger ju till dig att jag inte hittar någon sådan statistik!
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-31 09:32:08 följande:
    Varför inte googla på det om det nu är en nyhet för dej!
    Sedan finns det full statistik från BRÅ att tillgå.
    Det är riktigt att invandrare är överrepresenterade särskilt när det gäller gruppvåldtäkter. Det är dock inte så att 9 av 10 grova våldtäkter begås av invandrare som du har försökt att få det till. De flesta grova våldtäkterna begås av svenska unga män. Det är inte heller så att de flesta av alla unga invandrarkillar som vi har i Sverige har eller kommer att utföra våldtäkt utan det är en liten andel invandrare med bakomliggande problematik. Det är ju dessutom så att bland de invandrargrupper som kommer till Sverige så är ofta unga män överrepresenterade.

När det gäller gruppvåldtäkter så var det enligt brå:s rapport på 90-talet 39% av de misstänkta gärningsmännen som var invandrare. Hur det ser ut idag vet vi inte eftersom statistik för detta inte redovisas. Det är dessutom så att de viktigaste faktorerna som avgör om en person utför våldtäkt inte är varifrån man kommer ifrån utan andra faktorer som uppväxtförhållanden, sociala problem i familjen och en svårighet att komma in i det svenska samhället.

Risken om man specifikt tittar på ursprung i detta är ju att man förstärker bilden av vi och dem. Faran med att inte redovisa detta är istället att folk hittar på sina egna fakta som "bevisar" att invandrarkillar skulle vara så mycket värre än våra svenska män.
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-31 11:14:35 följande:
    Det spelar ingen roll vad du säger! Folk med invandrarbakrund står procentuellt för den största delen av ALLA våldtäckter! Du kanske skulle läsa lite på BRÅ:s statistik!
    Men jag säger ju att någon sådan statistik inte finns... Och ja, jag har läst den BRÅ-rapport som hänvisas till från alla möjliga rasistiska webbsidor som vinklat den för att stödja sina rasistiska påståenden. Jag har även tittat igenom den uppföljningsrapport som publicerades 2005 och diverse andra rapporter som samstämmigt kommer fram till att brott begångna av invandrare inte kan förklaras med varifrån de kommer utan andra faktorer väger tyngre.

Men det finns en överrepresentation av invandrare för dessa brott ja, det går inte komma ifrån. Men jag berättar nu för dig att av 100 gruppvåldtäkter så har 39 st av dessa våldtäkter begåtts av invandrare resterande av svenskar. Sen om du vill räkna om det procentiellt utifrån hur många invandrare respektive svenskar vi har i landet så varsågod men redovisa då dina siffror. Eftersom invandrare procentiellt har större problem att accepteras i samhället så ta gärna med dessa faktorer i din beräkning också.

Jag tycker dock att du ska utgå från BRÅ:s statistik isället för siffror precenterade på flashback.
  • suziz
    Linnea1994 skrev 2014-10-31 12:14:34 följande:
    Är Aftonbladet rasistiskt? Läste själv en artickel på deras sida om hur överrepresenterade det är när jag googlade igår.

Hmmm hur fasen räknar du då??? Om 39 av 100 är av invandrare och det är 14% av befolkningen är det då inte jädrigt överrepresenterade???
    Och av det grova våldäckterna står dom för 64%....
    Men du läser ju inte vad jag skriver! Jag säger ju att invandrare ÄR överrepresenterade. Jag vet fortfarande inte var du får 64% ifrån...
Svar på tråden Lite punkter från F! partiprogram