Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-24 10:53:12 följande:
Tack för att ni läste och svarade :) har verkligen försökt komma in i stan och träffar vänner via internet men det är aldrig någon som hör av sig utan jag får vara den "tjatiga" och jag könner mig inte hemma..
Trivs hur omgivningen är i stan men nä jag känner mig så ensam :( dessutom träffar vi knappt sambons familj och han har inga vänner kvar i stan... Så vi är väldigt ensamma. om vi skulle bo i min stad så vet jag att jag skulle umgås med både familj och vänner ofta när han jobbar eller om han inte vill hitta på något.
Tycker han är lite ego när han inte ens funderar över det eftersom han vet hur mkt mina vänner och familj betyder för mig. Jag har vardaglig sociala behov och det har inte han :( åå jobbigt det är :(
Du är verkligen inte ensam men vet att det inte hjälper. Min mans familj är hans mormor och morfar utan dem hade jag mått jätte dåligt. Mina svärföräldrar är inte alls sociala och behöver inte den sociala biten inte heller min mans bröder. Jag är extremt social kommer från en familj som har vänner och familj där även om kl är 12 på kvällen vi har lixom öppet hus och älskar gäster. Så jag förstår dig verkligen. Du ska bara inte låta det gå så långt och må jätte dåligt över det. Jag gjorde det och slutade äta låg och sov mest och skolan gick åt h-vete. Skolkamrater ville bara festa och supa vilket inte är min grej. Blev väldigt deprimerad. Min man ville då flytta till Sverige för min skull men kände att jag inte kunde pga att vi båda studerade. Efter flytten till nya bostaden har jag faktiskt nu försökt kontakta gamla bekanta som man känner lite. Även om man ses då och då så har man ju fått lite energi av det. Du kanske kan börja någon hobby kurs? Kanske ett träffas forum här på FL?
Men oavsett så tycker jag att ni måste prata om din situation för om han inte har stora sociala behov så borde det inte spela någon roll vart ni bor. Om jag om några år faktiskt inte har några nära vänner så kommer jag att flytta tillbaka till sverige, även fast jag vet att utbildningar här är bättre för barnen och staden är bättre än där min familj bor så är det bättre än att vara deprimerad.
Din sambo kan inte vara så egoistisk som bara tänker på sig själv sådär han måste ju bry sig om dig också, det krävs två för att bygga ihop ett långvarigt förhållande och mår man dåligt och den andra inte bryr sig så funkar inte det i längden :(