Inlägg från: Esoada |Visa alla inlägg
  • Esoada

    Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen

    Känner till en familj där föräldrarna är nynazister med främlingsfientliga/rasistiska åsikter och är med i en våldsam nynazistisk gruppering
    Jag tycker inte det är rätt mot barnen att pracka på de sina egna idéer om antidemokrati, rashat, judehat m.m. det gränsar till psykisk misshandel tycker jag

    Tycker ni att det är rätt eller fel att anmäla de här föräldrarna som ett fall för socialen? (Med tanke på barnen)

  • Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen
  • Esoada

    Med tanke på att pappan inte har något emot att ta till våld, så vet man vet inte hur föräldrarna skulle reagera om barnen får motsatta åsikter eller tar hem kompisar med utländsk bakgrund heller 

  • Esoada

    Nej, men socialen gör alltid en undersökning om de får in en anmälan

  • Esoada

    Nej, de flesta föräldrar har helt normala värderingar och åsikter

  • Esoada

    Jag tycker i alla fall att socialen ska prata med familjen

  • Esoada
    obalanserad skrev 2014-10-25 23:01:17 följande:

    Nej socialen kommer inte ta barnen. Vi har yttrandefrihet och man får tycka och tänka som man vill. Röstar man på SD tex är de ingen anledning till att ta ifrån de barnen.


    Nu är den här våldssekten de är med i långt från Sverigedemokraterna
    Förväntar mig heller inte att de ska ta barnen, men någon åtgärd blir det
    Anmälde idag
  • Esoada
    Oschlaka skrev 2014-10-26 13:49:10 följande:

    att uppfostran sina barn till nazister är inte oliktänkande. Man skadar barnen som i sin tur skadar andra barn och vuxna. Nazism är barbarisk. Landet lagom tillåter sådan vidriga tänkande. Det borde klassas som pedofileri!


    Bra synpunkter
    Jag är inte så orolig för att fysisk misshandel förekommer
    Men psykisk sådan ska tas på allvar
  • Esoada
    Rataxes skrev 2014-10-26 16:37:40 följande:

    OK att anmäla religiösa föräldrar också? Som tutar i sina ungar en massa skit från diverse sagoböcker.


    De hatar i alla fall inte andra människor, stor skillnad!
  • Esoada
    Lämna religioner åt sidan nu!

    Är det några här som känner till rasistiska våldssekten Motståndsrörelsen?
    Jag föreslår att ni googlar om ni inte gör det
  • Esoada
    lennart skrev 2014-10-30 17:39:02 följande:

    Känner till en familj där föräldrarna är muslimer med främlingsfientliga/rasistiska åsikter och är med i en våldsam muslimsk  gruppering
    Jag tycker inte det är rätt mot barnen att pracka på de sina egna idéer om antidemokrati, rashat, judehat m.m. det gränsar till psykisk misshandel tycker jag

    Tycker ni att det är rätt eller fel att anmäla de här föräldrarna som ett fall för socialen? (Med tanke på barnen)


    Ja
  • Esoada
    Gert skrev 2014-10-30 17:35:50 följande:
    Motståndsrörelsen är väl ungefär som Afa, fast lite snällare.
    AFA är antirasister
    AFA har aldrig mördat någon
    SMR (och andra nynazister) har mördat och gjort försök till det flera gånger

    Stor skillnad
Svar på tråden Anmäla nynazistiska föräldrar till socialen