Inlägg från: Anonym (.l.l.l.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.l.l.l.)

Nu höjs underhållet

Anonym (Qwe) skrev 2014-10-24 19:36:58 följande:
    I slutendan är ingen vinnare på riktigt i denna budget, bara mer eller mindre förlorare.

Största förloraren är hela samhället!
    hellre att ingen är riktig vinnare än att de som har det dåligt ställt blir riktiga förlorare som det blev med förra regerningen

Jag är iallafall glad att äldreomsorgen, pensionnärer, vården, enstamstående osv får de bättre, om det samtidigt innebär att de som har skott sig hittills blir griniga ja då ser jag det som en underbar härlig bonus

Tungan ute till alla missunsamma egoister därute som inte unnar de svagare grupperna att få de bättre, det är deras tur nu, jag unnar dom det av hela mitt hjärta
  • Anonym (.l.l.l.)
    Anonym (Qwe) skrev 2014-10-24 21:34:53 följande:

De svagare? Fripassagerarna menar du? De som tror att man inte behöver kämpa, jobba hårt för att få det att gå runt? Är det dem du menar. Ja, att de äldsta och sjuka får det bättre är bra, riktigt bra. Tyvärr tror jag inte ett skit på att det kommer bli så, det kommer inte finnas några skatteintäkter för att finansiera detta. De röda bygger sin budget på att de tror att de får in mer intäkter på T.ex arbetsgivaravgifter för unga men jag tror att det istället kommer innebära högre kostnader eftersom du kommer stängas ut från arbetsmarknaden. De budgeterar att skatteintäkterna från de som tjänar mer än 50 000 kommer stuga men jag tror att detta kommer utebli då inkomsttagarna kommer skatteplanera för att slippa högre skatt. De bygger en budget på fantasiinkomster.

Så du kallar våra ålderspensionärer som byggt upp vår välfärd och de ensamstående män och kvinnor som lämnats med allt ansvar för fripassagerare?
    ja du jädrar vad jag gottar mig åt att dessa människor får det lite bättre nu medans människor som du får det sämre

jag ska fälla lika många tårar över dig som du har fällt för de som har dragit hela lasset under de åren alliansen styrde, pensionärerna som fick mindre i pension för varje år medans man genomförde lättnader och avdrag för de som redan hade

jag skickar ett tack till SD (som jag annars avskyr) för det är tack vare dom som vi nu får en mänkslig politik

• Anonym (.l.l.l.)
    Centurione skrev 2014-10-24 21:45:29 följande:
    Om en pappa har flera barn att betala för, så sätts ju beloppet till varje barn ner.

Dock håller jag med dig om detta med att det hade varit bättre att lägga dom pengarna i potten för bostadsbidraget. Och dessutom kunde de hiva i hela barnbidraget där också. För där är det som sagt redan behovsprövat. Känns knasigt att högavlönade ensamstående mammor, eller mammor som lever med en högavlönad man och har gemensam ekonomi, ska få så mycket.
    Här håller jag med er båda, inkomstpröva barnbidraget så att de som behöver det får lite mer och de som inte behöver får mindre alternativt inget

Har aldrig förstått att barnbidraget inte redan är inkomstprövat
  • Anonym (.l.l.l.)
    Anonym (123) skrev 2014-10-24 22:09:50 följande:
    Tack!

Jag undrar verkligen vad anonym (Qwe) grundar sina påståenden om mina åsikter på.
    det handlar nog mer om hans egen bitterhet över ett valresultat som inte ger honom fördelar längre (för självklart handlar det om det även om han hävdar motsatsen)

jag har inga barn men unnar alla ensamstående denna höjning, jag önskar bara att det blivit behovsprövat också så att det som behöver det får lite mer och det som inte behöver det får lite mindre eller inget alls
Svar på tråden Nu höjs underhållet