• Brumma

Nu höjs underhållet

Anonym (Qwe) skrev 2014-10-24 20:58:31 följande:

Din Ts upplevs som -"Gott, nu får jag mer att spendera!" därav mitt inlägg och att jag jag frågade om konsekvens. Kanske missuppfattade när jag upplevde det som om det viktigaste var att du fick mer och är en vinnare...

Oj, det läste jag inte in i TS alls...
  • Brumma
    Anonym (Qwe) skrev 2014-10-24 20:58:31 följande:

Din Ts upplevs som -"Gott, nu får jag mer att spendera!" därav mitt inlägg och att jag jag frågade om konsekvens. Kanske missuppfattade när jag upplevde det som om det viktigaste var att du fick mer och är en vinnare...

Oj, det läste jag inte in i TS alls...
  • Brumma
    Lilje skrev 2014-10-25 09:27:15 följande:

Jag undrar lite vad för barn Qwe har. Jag ser inget ovanligt i att en tonåring kostar 5200 i månaden eller mer. Men utgår ifrån att man får slänga ut dom när dom börjar äta mer än två prinskorv till middag.

Personligen tycker jag det är mkt mer än vad en tonåring borde kosta i snitt. Det är DEFINITIVT mer än vad ett yngre barn kostar. För de som separerar när barnen är små borde det faktum att underhåll samt barnbidrag betalar större delen av vad ett barn kostar göra att man kan lägga undan en del till när barnet blir större, det borde ju inte komma som en nyhet att barn kostar mer ju äldre de blir...
Svar på tråden Nu höjs underhållet