Anonym (Snöflinga) skrev 2014-10-27 12:45:03 följande:
Tack för ditt svar Jadu.
Visst är det sjukt hur man plågar sig själv egentligen..?
Jag känner igen allt du säger. Självplågeriet är ett faktum.
Eftersom att jag idag har barnen på halvtid (vilket är hemskt,men nödvändigt.) så blir det lite som att jag tillåter mig att falla när de inte är här och så stoppar jag mig själv när jag märker att någonting gått för långt,mitt ätande-eller icke ätande ska jag nog säga tex. Men då hittar man något nytt sätt istället, jävla ekorrhjul.
Har du någon att prata med? Någon vän eller karl? Familj?
Kan säga att jag gjort som du angående kuratorer osv, tänkt att jag fixat allt i mig liv själv hittills så nog klarar jag det här med. Dumt. Skyllt på att det inte finns någon här var jag bor, men det är bara en dum ursäkt för telefoner har nog alla i Sverige idag.
Är dock realistisk och vet att jag måste hitta ett sätt att leva med det här.
Det bli så tydligt när man hör om någon annans mående och tankar, jag skulle aldrig tänka tanken om någon som hamnat i den sitsen vi är i, att de inte förtjänar att vara lyckliga och att längre fram kunna få barn.
Men lik förbannat så tänker man så om sig själv, kvinnans psyke asså..
Jag skulle gärna prata med dig, om du vill förstås.
Vi kanske kan stötta varandra? om inte annat ha någon att prata med?
Stryrekramar, från en förstark till en annan <3
Jag pratar gärna mer med dig! Tycker att det känns skönt att prata om det med någon. Jag och min sambo har pratat om det hela väldigt mycket, men på något sätt känns det inte som om jag och han har varit med om samma sak. Han har förståelse för att jag mår dåligt, men det har inte alls påverkat honom lika mycket.
Själv då, har du någon som du pratat med? Vad kände din partner efter aborten? Min partner var nog rätt övertygad om att det var rätt beslut men när vi kom hem från sjukhuset så bröt han ändå ihop och kände att det var sorgligt. Men efter det har han aldrig uttryckt att han ångrar sig eller liknande.
Men känner du inför framtiden med din partner, vill ni ha ett gemensamt barn senare? För mig känns det som om det är ljuset på tunneln, dagen vi börjar försöka skaffa barn. Som tur är så har min partner också börjat känna längtan. Efter aborten tjatade jag ganska mycket på min partner om att vi skulle skaffa barn. Men då verkade han inte vilja alls. Men jag bestämde mig iaf för att sluta tjata och helt plötsligt så säger han att han också har börjat längta. Så det har iaf fått mig att må lite bättre på sista tiden. Jag tar examen efter jul så förhoppningsvis kan vi börja försöka till våren. Dock måste jag ju lyckas få ett jobb också.
Jag hoppas nog på något sätt att ett barn ska fylla tomrummet inom mig. Det låter kanske dumt, jag vet inte.
Det låter jobbigt att bara få träffa dina barn varannan vecka! Du måste nog försöka komma på hur den tiden ska bli mer meningsfull för dig! Har du något intresse eller vänner som du umgås med när barnen inte är hos dig? Jag känner ofta att jag inte orkar umgås med någon förutom min sambo..och att jag inte är så kul att umgås med när jag mår som jag mår. Men det har blivit så otroligt dumt, eftersom att mina vänner har tolkat det som om jag inte är intresserad av att umgås med dom längre, vilket egentligen inte är sant.
Det är ju så dumt att man känner att man är en sådan som inte behöver hjälp. För kanske hade varken jag eller du behövt ha det så här om vi bara hade sökt hjälp. Egentligen är jag väll inte övertygad om att en kurator eller psykolog hade hjälp, men det är ju dumt att inte ens ha försökt!