ni som lyckats få till suggreppet, hur gjorde ni?
Tänk på att hon bara är fyra dagar gammal och det kan ta lite tid för brösten att vänja sig vid den ansträngningen som det faktiskt är att amma! Bröstvårtorna går ju från att bara gnugga lite mot en bh till att ha en liten mun som suger och suger dygnet runt i princip. I alla fall i början när mjölkproduktionen kommer igång. Jag var på återbesök på bb när sonen var en vecka gammal och då hade jag samma problem som du. Det hade hållt på några dagar då. Jag köpte en amningsnapp för att låta bröstvårtorna vila och det var jätteskönt. Smörjde in dem med en salva också som gjorde att de läkte snabbare. Sonen var inte så nöjd med nappen för han fick svårare att suga med den på så efter ett par dagar slutade jag med den men då hade bröstvårtorna blivit mycket bättre också. Det tipset jag fick var att få sonen att få in mer av bröstet i munnen. Istället för att bara ha tag om bröstvårtan skulle han ha tag i vårtgården också. Då blir det mindre påfrestande för bröstvårtorna. För att lyckas med det fick jag liksom trycka in bröstet mer när han tog tag, innan han greppat ordentligt. Svårt att förklara men när han hade rätt grepp såg jag knappt vårtgården. Sen tog det några veckor innan bröstvårtorna läkt helt och blivit härdade. Jag tyckte det var en plåga att amma i början men det blev mycket bättre och då känns det knappt. Hoppas det löser sig för er och att du får några tips som fungerar för er! Lycka till!