• Svar på tråden Gekås köa sjukt långt tid.
  • dejan9209
    LillaJag06 skrev 2014-10-27 08:35:12 följande:

Ni valde helt fel dag i månaden. Löning, höst och helg.

Har varit på gekås 3 ggr och aldrig köat.

Det gäller att planera in det noggrant om man vill slippa sånt :)

Jo det är ju sant, åker nog inte dit igen på lönehelgen.

Har räknat ut att det borde vara bäst att åka dit runt den 16de`?
    Ett tag efter lönen och innan barnbidraget?
    vad tror ni?
  • dejan9209
    Skidälskaren skrev 2014-10-27 08:41:53 följande:

Jag och min mamma var där för 2 år sen. 1,5 timmes kö för att gå in, 1,5 timmes kö till kassan. Men då var det besöksrekord. De har riktigt bra utbud och så fantastiskt trevlig personal. Men som LillaJag06 säger så är det bra att veta vilka dagar som det är minst folk. Vi bilade från Sthlm. Helt klart värt det :)

1,5 timmar , det är helt sjukt ju!!!
  • dejan9209
    ursula skrev 2014-10-27 09:22:15 följande:
    Har statistik på det i min butik. 95 % betalar med kort
    Men är det kreditkort eller syftar du på vanligt kort?
  • dejan9209
    Dixie skrev 2014-10-27 11:23:29 följande:
    jo, jag vet folk gör det - men för mig är det helt orimligt..... förstår inte hur man kan köra massor av mil genom Sverige, stå i kö både i och ut ur en affär för att tjäna några extra kronor..... räknar man med alla omkostnader undrar jag om man verkligen tjänar på att åka......
    Jo det håller jag med om, men det är en charm i det, att bara ta en tur med familjen och bilen, umgås shoppa äta, för att sedan packa in sig i bilen och åka hem igen, man gör ju inte det så ofta, ja det blir nästan som en mini semester för familjen!
    julenstid.blogg.se
  • dejan9209
    nozpa skrev 2014-10-27 12:26:04 följande:

Varit där några ggr. Aldrig köat in. Knappt ut heller. Inte längre än kön på ica ivf.

Angående kort, har inte Gekås något eget kreditkort? Många kanske åker dit och shoppar loss med det tänker jag. (Angående att det kvittar om det är löning eller ej). Ikeas sånt där kort verkar ju vara poppis. Lite samma personer känns det som.

Fanns det mycket julsaker dejan?

Nozpa, det fanns i mängder allt ifrån pysselkitt till tomtar ljus, ne men det fanns allt möjligt faktist, kolla in på bloggen om du vill se vad som fanns och vad vi köpte.
  • dejan9209
    Anonym (hej) skrev 2014-10-27 16:26:56 följande:

jag har funderat på detta att åka till ullred men här ifrån kan man då åka bussresa och sen åka hem igen
    man får 6 timmar på sig i ullared

om man aldrig har varit där är det lönt då eller blir det liksom fyasko resa

6 timmar i butiken räcker gott och väl och lite till!!!
    julenstid.blogg.se
  • dejan9209
    Yonndax skrev 2014-10-28 09:04:57 följande:

Hur lång tid man behöver beror lite på hur ofta man är där. Elle om inte alls har varit där innan. Första gången kan det ta lite tid att hitta var just det man vill titta på ligger. Sen om man är där ofta tittar man inte igenom varuhuset varje gång utan tar olika delar. 6 timmar räcker för mig med son och make men då är vi där 3-4 ggr per år. För oss brukar det ta max 4 ink ca 45 min för att äta lunch. Hade varit skönt dock att åka dit och veta att jag har en hel dag på mig utan gnäll från make och son.

Hahaha jag förstår förut när vi inte hade ett barn så var det lite lite lättare, men nu gäller det att man anpassar tiden för familjen med:)
Svar på tråden Gekås köa sjukt långt tid.