Barnet vill inte till pappa
Min äldsta har börjat säga att det inte vill åka tll pappa. Som barnet själv sager är pappan inte med dem utan tittar bara på tv eller sitter vid datorn. Pappan äter inte ens middag med barnen enligt barnen. Barnet upplever att pappa inte bryr sig om dem och aldrig gör saker med dem och barnet vill därför hellre vara hos mig. Det yngre barnet däremt tycker att det är jättebra hos pappan för pappan har inte lika stränga regler som jag har och barnet kan därför tillbringa långa stunder framför datorn. Pappan och jag har en bra relation men vi separerade av en (eller flera) anlednngar och jag tror på barnet när det sager att pappa är oengagerad. Känner igen mycket av det barnen berättar för mig från vår relation. Det gör ont I mammahjärtat att höra barnet saga att han inte vill till pappa. Barnet föreslog själv i helgen att vi skulle byta överlämningsdag för då skulle det inte kännas så långt ( barnet tyckte vi skulle fortsätta med 1 vecka men ändra vilken dag vi bytte)
* Jag skulle gärna ha båda barnen hos mig jämt men hur sager jag det till pappan?
* Barnet vill/vågar inte prata själv med pappa, hur hjälper jag det utan att det blir fel?
Pappan och jag bor nära och vi har aldrig ekan barnen om de vill till mig på en papavcka eller tvärtom.
Hur gör jag? vill ju absolut inte ta barnen ifrån pappan men kan ju inte tvinga barnet dit om det inte vill.