• Missyk

medicin 1 prov/tenta

Hej. Jag tänkte se om vi är flera i samma sits.

Jag läser medicin 1 och ska nu ha min tenta. Läraren kan inte hjälpa till med sk studievägledning inför provet.

Finns det någon vänlig själ där ute som har detta i bagaget och vill berätta lite om tentan?

Tillägger att jag läser på distans via miroi.

Tack!

• Svar på tråden medicin 1 prov/tenta
  • JA77

Alla lärare gör ju olika tentor/prov, så ingen här kan säga vad just din lärare tar upp. Kan du få tag i gamla exemplar? 

• Mandel

När du började kursen borde du ha fått ut denna information. Läser du på distans borde du ha någon form av internet-baserad lärplattform och där ska denna information finnas.
    Kursens innehåll och mål, betygskriterier osv.
    Har du gjort alla inlämningsuppgifter och fått bra betyg på dem så ska provet/tentan inte vara något problem

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Missyk

En gammal tenta är.mest för att plugga på. Men jag kan inte få tag på någon tyvärr.

Inlämningsuppgifterna varierar mellan A och B.

Jag förstår att alla lärare gör olika :) Men tycker att alla tipsen är bra tips, så finns det någon som har något att tillägga är det toppen!

Någon som vet hur lång tid en tenta brukar ta att skriva?

• JA77
    Missyk skrev 2014-10-28 19:30:11 följande:

En gammal tenta är.mest för att plugga på. Men jag kan inte få tag på någon tyvärr.

Inlämningsuppgifterna varierar mellan A och B.

Jag förstår att alla lärare gör olika :) Men tycker att alla tipsen är bra tips, så finns det någon som har något att tillägga är det toppen!

Någon som vet hur lång tid en tenta brukar ta att skriva?

Men en gammal tenta är ju en hint på hur det kan se ut!
    Olika tentor har olika skrivtid. Det kan vara 1 timme, det kan vara 6 timmar beroende på omfattning.
Svar på tråden medicin 1 prov/tenta