• bullish

finne/pormask som inte går att klämma

Jag är en 14-årig tjej,jag har haft en finne/pormask på sidan av min haka sen i augusti och den försvinner inte och jag har typ gjort allt, försökt att klämma den, tagit en nål, använt ansiktstvätt mot pormaskar. Dock har jag råkat göra ett sår bredvid den typ så nu gör det ont. Men jag stör mig på den nå fruktansvärt! Det är som en stor pormask och den är vit inuti så det borde vara något i den men jag kan verkligen inte klämma den! Vad ska jag göra? för jag är väldigt less på den...

• Svar på tråden finne/pormask som inte går att klämma
  • Ogago
    bullish skrev 2014-10-28 09:44:00 följande:

Jag är en 14-årig tjej,jag har haft en finne/pormask på sidan av min haka sen i augusti och den försvinner inte och jag har typ gjort allt, försökt att klämma den, tagit en nål, använt ansiktstvätt mot pormaskar. Dock har jag råkat göra ett sår bredvid den typ så nu gör det ont. Men jag stör mig på den nå fruktansvärt! Det är som en stor pormask och den är vit inuti så det borde vara något i den men jag kan verkligen inte klämma den! Vad ska jag göra? för jag är väldigt less på den...

Du ska inte klämma den. Kläm inte. Vad du än gör så låt bli att klämma.
  • Alexi

Gå till en hudvårdssalong och be om råd. Allt är inte finnar utan det kan vara andra "utslag" som inte går att få bort själv.

• Anonym (kosmetolog)

Har glömt vad det heter, men det är troligen en fettklump som stelnat och inte går att klämma ut på vanligt vis. Gå till en kosmetolog, de brukar kunna fixa sådant på ett kick (men det kostar ju lite). 

Svar på tråden finne/pormask som inte går att klämma