• habiti

    vara emot islamism är rasism enligt vänstern.

    när åkesson sa islamism är vår tids största problem så blev vänstern jävligt arga.

    igår när 4000 man protosterade i tyskland mot islamism så samlades 500 vänstern folk som skrek ut sin arghet över att högern är emot sharia lagar.

    vänster folk, varför är ni med wahabister/salafisters sida?

  • Svar på tråden vara emot islamism är rasism enligt vänstern.
  • habiti
    Drottningen70 skrev 2014-10-28 20:17:18 följande:
    Rasism har sedan ganska lång tid blivit vedertaget som ett betydligt vidare begrepp än den ursprungliga "rasindelningen" vilket alla som inte har huvudet uppstoppat i arslet har greppat vid det här laget. Eftersom det inte ens finns olika människoraser så skulle rasism överhuvudtaget inte existera enligt din förlegade definition . Så fail för dig...
    då är det rasism att kritisera kristna, vita, bruna dockor, och bajs.

    vänsterns sätt att tänka går emot logik.
  • felix le chat
    Drottningen70 skrev 2014-10-28 20:02:29 följande:
    Nej vi är emot folk som inte fattat att yttrandefrihet inte är grönt kort till att kränka andra utan är en viktig rättighet som även kommer med ett stort ansvar, och är en rättighet som man ska vara jävligt rädd om och inte använda i odemokratiska syften.
    att ens använda ordet odemokatisk när man talar om islam visar hur
    obildad du är.  läs på om islams människosyn och värderingar
    som är medeltida.  har inget i ett modern samhälle att göra.
    Eller skall vi införa sharilagar i Sverige som är islamsk rätt med stening
    av kvinnor ?  Jag blir mörkrädd

  • felix le chat
    Drottningen70 skrev 2014-10-28 20:17:18 följande:
    Rasism har sedan ganska lång tid blivit vedertaget som ett betydligt vidare begrepp än den ursprungliga "rasindelningen" vilket alla som inte har huvudet uppstoppat i arslet har greppat vid det här laget. Eftersom det inte ens finns olika människoraser så skulle rasism överhuvudtaget inte existera enligt din förlegade definition . Så fail för dig...
    Genom att påstå att alla som inte håller med dej har "huvudet uppstoppat i
    arslet " så ligger du nära att jag anmäler ditt inlägg.
    Skärp till dej och uttryck dej vårdat, tack
  • Jagvetmest

    Islamism är väl om inte jag helt missuppfattat saker en extrem utövning av islam där man genom terrorhandlingar och förtryck försöker tvinga andra att underkasta sig islam? Hur kan man försvara terror och förtryck överhuvudtaget?? 

  • Skeptoplasm
    Drottningen70 skrev 2014-10-28 19:55:01 följande:

    Du har verkligen missförstått ett och annat. Jag är personligen emot samtliga religioner, men att välja ut och demonisera människor från just Islam ÄR ändå enligt mig rasism.


    Islam är ingen ras! Den vita brittiske man som blev islamist och åkte ner till Syrien
    för att joina ISIS och som dog i en misslyckad självmordsattack var Koranskadad så det skrek om det. Det är HELT okej att kritisera honom och islam. Gör detta mig till rasist mot vita? Givetvis inte! Det finns vita muslimer, svarta muslimer, asiatiska muslimer från Indonesien som är det mest folkrika muslimska landet etc.

    Det är inte rasism att kritisera islams doktriner och ideologi. Punkt slut.
    Kristendomen är fruktansvärd och även Islam, och Islam är just nu ett större problem i väst än Kristendomen.

    Alla religioner är inte exakta kopior av varandra. Islam och Buddhism har inte mer gemensamt än Golf och Thaiboxning som ju båda är sporter.

    Jag är för demonisering av enskilda individer som inte har något skuld, vare sig det rör sig om att kalla alla muslimer för onda eller alla nazister/kommunister för onda.

    Men tankar och ideer är det fritt att kritisera och Koranen samt haditherna är överfulla av dåliga ideer och förslag. 
  • Krixx

    Måste vara höjden av ironi när järnrörsviftarna i den här tråden beivrar sin egen yttrandefrihet i att vilja begränsa andra människors yttrandefrihet...

  • Perplex
    Drottningen70 skrev 2014-10-28 19:55:01 följande:

    Du har verkligen missförstått ett och annat. Jag är personligen emot samtliga religioner, men att välja ut och demonisera människor från just Islam ÄR ändå enligt mig rasism.


    Ja, att vara emot den religionen som säljer icke-muslimer som sexslavar, tvingar dem att konvertera eller dö samt tvångsomskär tillfångatagna civilister är ju verkligen att vara rasist. Du kanske föredrar att bli våldtagen och sedan dömd till döden för du var otrogen? Alternativt fängelse för att du haft utomäktenskapligt sex?

    Jag har svårt att hitta en annan religion som pysslar med det här idag. Kan du peka på någon sådan?
  • Perplex
    Krixx skrev 2014-10-29 23:15:10 följande:

    Måste vara höjden av ironi när järnrörsviftarna i den här tråden beivrar sin egen yttrandefrihet i att vilja begränsa andra människors yttrandefrihet...


    Och ni järnrörsförsvarare(Afrikanen som dödade 2 med järnrör är ju en gullegris för er) vill förbjuda några som vill värna om folk samtidigt som ni mer än gärna uppmuntrar andra som vill förslava och mörda er.
Svar på tråden vara emot islamism är rasism enligt vänstern.