• vasg

Analystråden för ägglossningstest!

Frögurka skrev 2015-09-15 06:20:12 följande:

Undrar en grej.. Nån som har erfarenhet av att dubbeltesta ett o samma test? Om man har ett neg test o använder de på nytt efter de torkat o de visar en svag men tydlig stegring från hur de såg ut innan, hur pass kan man då lita på de? Eller kan de va så att stegringen syns därför stt de "tillkommer lite nya hormoner på de gamla"? :))

Du kan aldrig använda ett test två gånger och förlita dig på resultatet, pm det var det du undrade? Detstår tydligt att de inte ska användas två gånger.
  • vasg
    Anateresa skrev 2017-06-30 00:37:53 följande:

Någon som kan hjälpa mig tyda dessa? Blev det ingen äl denna gång eller hade jag behövt testa 2 ggr om dagen?

Det är lätt att missa stegringen. Jag skulle tro att om du tagit ett nytt test 30-60 min efter det den 28/6 så hade det varit positivt. Jag hade alltså räknat den 28/6 som positivt och du hade troligtvis äl igår :)
  • vasg
    Anateresa skrev 2017-06-30 07:53:27 följande:

Tack! Hade sex sent på kvällen den 27:e alltså tisdag, vilket borde ha varit bra tajmat då va?

Jajamen :) Håller tummarna!
  • vasg
    Jessima skrev 2015-10-27 17:13:15 följande:

Testet högst upp är från igår runt 16 tiden, det andra från igår runt 21. Det tredje från i morse kl 6:00 och det längst ner alldeles nyligen.

Det sista testet visade bara (O). Men visst är det ändå en stegring?

Betyder stegringen att ett ägg växer till sig och kommer släppa?

Stegring indikerar att hormonet är på uppgång och försöker släppa ett ägg, dock är varken stegring eller ett psoitivt test en garanti för att ett ägg faktiskt skäpper :)
  • vasg
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-25 16:18:41 följande:

När ni tar test mer än en gång om dagen, hur länge står utinin i blåsan innan ni testar?

Jag testar en gång i halvtimmen när jag har nästan positiva test. Brukar bli positivt då :) Oftast får jag positivt 3e gången jag går på toa mellan 9-11 på morgonen :)
  • vasg
    Tezzan skrev 2017-06-30 08:23:28 följande:

Fick detta imorse! Om jag o sambon myser ikväll, tror ni att det finns en chans att lyckas? :)

Ägglossning sker 12-48 timmar efter positivt test om det finns ett moget ägg, så ja, absolut :)
Svar på tråden Analystråden för ägglossningstest!