Inlägg från: Utbrytarkonst |Visa alla inlägg
  • Utbrytarkonst

Vad för kläder till 2åring i vinter?

Vi har nyligen flyttat till Skåne från Norrland och har en snart 2,5 åring. Tycker att det är jättesvårt att veta vad han ska ha för ytterkläder i vinter, aldrig haft barn i Skåne förr så har noll koll på hur man brukar klä barn här osv. Just nu har han hemma fleecefodrade galonkläder, skalbyxor/skaljacka, en tunnare dunjacka och fleecekläder att ha under. Googlade och verkar som att det kommer att bli för kallt. Tänkte köpa en sådan här:
    http://www.hm.com/se/product/29036?article=29036-A

Räcker det med en sådan jacka och termobyxor hela vintern om han har fleecekläder under de kallaste dagarna eller behövs det något ännu varmare? Den är ju vadderad.

Ni som bor i Skåne, vad har era barn för ytterkläder på vintern?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Vad för kläder till 2åring i vinter?
  • Utbrytarkonst
    dvitamin skrev 2014-10-28 22:18:45 följande:
    overall tycker jag är bättre då det inte kan komma in nån snö mellan
    Glömde skriva, han har en overall som passar ännu från i våras men vill ha jacka och byxor också att variera emellan. Men räcker det med en sådan parkas? Eller blir det för kallt tror du?
  • Utbrytarkonst
    Ellie skrev 2014-10-28 22:35:50 följande:
    Ah, såg nu att ni har overall också. Jag tror ändå på att satsa på en jacka som tål mer väta som mellanvariant.
    Okej, ja jag får nog göra det. Tänkte inte på att det är blött större delen av vintern här. Tack för svaren! :)
Svar på tråden Vad för kläder till 2åring i vinter?