Inlägg från: Ellie |Visa alla inlägg
  • Ellie

Vad för kläder till 2åring i vinter?

Jag bor inte i Skåne, men Göteborgsområdet är nog ganska likt vädermässigt. Här är det blött och kallt. Mycket blötare med regn och slask än jag kan tänka mig att det är i Norrland. Det blåser mycket och kring 0 grader tycker jag känns som allra kallast (värre än -16 grader i fjällen).

Själva köper vi en riktigt vattentät och vindtät (samt varmfodrad) overall till 2-åringen (vi satsar på Reima tec - lite dyrare, men kan förhoppningsvis användas till ett barn till och därefter säljas).
    Just nu har hon skaljacka, eller tunn fleecejacka plus regnjacka och skalbyxor.
    Skulle det bli riktigt kallt får hon ha ull eller fleecekläder under overallen, men det behövdes aldrig förra vintern.

Bra mössa och vantar (varma, vattentäta) behövs också, samt varma vattentäta skor (vi har Viking, men det finns säkert många bra varianter).

Den parkas du länkar till är nog inte tillräckligt vattentålig. Jag skulle kunna tänka mig den som höstjacka, men inte för hela vintern.

• Ellie

Ah, såg nu att ni har overall också. Jag tror ändå på att satsa på en jacka som tål mer väta som mellanvariant.

Svar på tråden Vad för kläder till 2åring i vinter?