Inlägg från: kyssen |Visa alla inlägg
  • kyssen

Bf juli 2015

Hoppar in här också!

V 7+0. Tredje barnet.

Dock har jag inte alls mått illa. Enbart yrsel, törstig och mensvärk.

Igår kväll började jag blöda smått. Bokade VUL hos läkaren på MVC tills på onsdag.

Någon som också blöder smått, men där allt ändå verkade ok?

• kyssen
    lillefröe skrev 2014-12-01 12:38:09 följande:
    Min syster blödde dagligen under hela sin graviditet från v.6 och hennes dotter är idag frisk och kry smile2.gif
    Tack för ditt pepp! Det är sånt här man behöver höra just nu.

Vet du om hon någon gång hade ont eller smärtor liknande stark mensvärk?
  • kyssen
    lillefröe skrev 2014-12-01 20:48:54 följande:
    Nja bara i ljumskarna. Har du blödningar och stark mensvärk så borde du vända dig till kvinnokliniken så snart som möjligt. Hoppas allt är bra! 
    De tar bara emot en om man har kraftiga blödningar eller haft blödningar i 1-2 veckor.

Fick dock tid till läkaren hos MVC på onsdag och han skall göra ett VUL.

Läste att även om bebis mår bra på UL, så kan det ändå betyda att ett missfall är på väg att ske. Hoppas inte att så blir fallet
  • kyssen

Tips till alla er som är illamående:

Postafen funkade sådär för mig, blev väldigt dåsig och sjukt trött, därav valde jag hellre att ta illamående för då orkade jag åtminstone ta mig ur sängen på morgonen.

Testade då istället sådana där band man sätter på handlederna. De har en liten kula som trycker lätt mot pulsådern. Trodde inte alls det skulle funka, men det visade sig att jag hade fel. Tog bort det värsta av illamåendet och jag slapp ta postafen.

• kyssen
    Nathalie8906 skrev 2014-12-02 11:54:17 följande:
    För tre veckor sedan så blödde jag något litet varje dag i fyra dagar. Hade bruna flytningar i tre veckor. Min barnmorska skickade remiss för vul. Jag har inte haft ont.. och där låg ett litet foster och hjärtat slog. Nu har jag äntligen varit fri några dagar från bruna flytningar. :)

De enda känningar jag har är i mina bröst. Inget annat. Går in i vecka 10 på torsdag. :)

Men man blir lite orolig när man inte vet eller har koll på något. Jobbig tid!
    Håller tummarna för dig/er!!!

Man vill ju kunna vara glad och njuta av graviditeten. Nu blir det istället oro, speciellt när man blir påmind varje gång man går på toa så var det inte alls för mig i förra graviditeten ( nu 9 mån gammal).

Jag försöker förändra tankemönstret och istället tänka att den lille faktiskt än sålänge ligger och gottar sig därinne och förhoppningsvis växer som den ska!

Vi kanske kan försöka peppa varandra lite
  • kyssen
    eescala skrev 2014-12-02 08:44:12 följande:

Barnets far vill att jag gör abort men säger samtidig att de är min kropp och mitt val. Han vill inte vara delaktig om jag behåller men gör jag abort så vill han ändå inte ha något med mig att göra. Gör honom är de här slut för oss oavsett.

De gör ont och jag känner mig ensam och funderar på att göra aborten men vet inte.

Fy vilken tråkig sits du sitter i! Kanske att du borde boka tid till kurator på abortmottagningen för att bolla dina tankar?

Kram på dig!
  • kyssen

Var på VUL idag då jag plötligt fick blödningar. Visade sig vara pågående missfall. Dock såg de inget foster utan enbart en tom hinnsäck ( 7+2 idag). Det underlättar ju lite i situationen. Nu vet jag iaf varför jag inte haft några symptom, pga min grav inte fortskred utan avstannat i tidigt skede.

Lycka till alla ni andra! Jag lämnar tråden nu

Svar på tråden Bf juli 2015