• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-07-16 07:57:25 följande:

Hur går allt med bebis, till er som fått?

Här är skruttan 6 dagar och än namnlös. Vi glömmer bort att diskutera det hela tiden!

Hittills har vi kommit fram till att hon får ont i magen om jag har ätit något med mjölk/grädde. När jag ätit mjölkfri kost så sover hon 3h, vaknar, ammar, bajsar, tittar på oss och runt om sig i ca 30 min, ammar igen och sover 3h osv osv. Så snäll och vi har varit ganska utvilade då vi kunnat sova en hel del. BVC för vägning på fredag, spännande :)

Här går det också fint med lillan! Hon bara äter, kikar lite bajsar och sover. Gnäller inget, bara när hon är hungrig/ska bajsa. Hon kör nästan 5h mellan ammningarna, så det är skönt! Så vi sover också skapligt bra. Det gäller ju bara att man verkligen lägger sig på kvällen när hon sover, så man får de dör timmarna då märker jag. Lite dumt när jag sitter uppe till 23, och hon ska ha mat igen runt 01. Bättre att försöka sova runt 21 då, för jag kan intr sova nåt på dagen.

Sonen avgudar sin lillasyster, men är väl lite sur och avundsjuk på oss. Han vill gärna vara med och sköta henne och bestämma, och vara stor, samtidigt som han sa igår att det är orättvist att Maja får mysa så mycket med mig och inte han. Men det är ju bra att han säger till.

Ni andra då? Någon som är på väg in eller som det händer nåt för?
  • Trassla

Här är det amningsterror!
    Liten har gulsot och ligger på gränsen till att kräva behandling.
    Så ska in till sjukhuset i morgon igen för nya prover.
    Så nu bråkar vi med maten. Försöker väcka upp han varannan timme för att äta.

• Mecros
    Liten till skrev 2015-07-16 08:56:07 följande:
    Här går det också fint med lillan! Hon bara äter, kikar lite bajsar och sover. Gnäller inget, bara när hon är hungrig/ska bajsa. Hon kör nästan 5h mellan ammningarna, så det är skönt! Så vi sover också skapligt bra. Det gäller ju bara att man verkligen lägger sig på kvällen när hon sover, så man får de dör timmarna då märker jag. Lite dumt när jag sitter uppe till 23, och hon ska ha mat igen runt 01. Bättre att försöka sova runt 21 då, för jag kan intr sova nåt på dagen.

Sonen avgudar sin lillasyster, men är väl lite sur och avundsjuk på oss. Han vill gärna vara med och sköta henne och bestämma, och vara stor, samtidigt som han sa igår att det är orättvist att Maja får mysa så mycket med mig och inte han. Men det är ju bra att han säger till.

Ni andra då? Någon som är på väg in eller som det händer nåt för?
    Vad skönt :) ja man får passa på att lägga sig i tid. Här kommer jag också i säng vid 23 ca. Men men

Ja vad fint att se att han gör det! Bra att han säger vad han känner. Hur har du gjort då? Myst mer med honom?
  • Mecros
    Trassla skrev 2015-07-16 18:38:12 följande:

Okej vad tråkigt att höra.
    Är han mycket slö?
  • Agentkia

Usch så jobbigt. Men visst gör väl dagsljus nytta med?
  • KramKolan

Idag fick barnen måla min mage! Det var jättemysigt!!!
    11 dagar till bf. Längtar såååå! Hatar att jag kommer gå över...

• Liten till
    Mecros skrev 2015-07-16 18:44:42 följande:

Vad skönt :) ja man får passa på att lägga sig i tid. Här kommer jag också i säng vid 23 ca. Men men

Ja vad fint att se att han gör det! Bra att han säger vad han känner. Hur har du gjort då? Myst mer med honom?

Ja jag har försökt att mysa mer och vara mer med honom, men samtidigt har han ju inte ro att sitta med mig heller Men jag spelade kort med honom när jag ammade, han hjälpte mig med maten mm, så det känns ok ändå. Sen var min pappa med fru och min lillasyster här idag, och de brydde sig inte så mycket om Maja först, syrran och pappa lekte bara med Wilmer först. Så fick han säga till och visa sen. För helt plötsligt frågade han min pappa

-Men har du sett ungen än då?

-Va?

- Ja vi har fått en bebis

Så det var skönt att han fick så mycket uppmärksamhet.
  • Liten till

Fy vad jobbigt! Hoppas att värdet sjunkit till i morgon! Vad ligger han på för värde? Vi hade 130 efter 50h så vi var på c nivå så vi behövde ingen mer koll. Däremot så har vi andra läkarbesöket i morgon, tror det är hörselkontroll också.

Hur har ni fått göra med pku-provet? Här hade de ändrat sen sonen kom, nu kom vår barnmorska hem hit och tog provet. Väldigt smidigt!