Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Här är det två dagar sent. Händer ingenting inte ens förvärkar längre. Vad hände? Känner mig tjutfärdig och börjar känna mig något stressad. Jag trodde att jag skulle vara mamma vid det här laget:( har testat allt! Promenader. Städar. Hallonbladste. Och igår hade man trevligt med sambon. Och under det så sträckte jag något i ryggen. Suck! Jätte glad för er andra så klart :) ska till bm på fredag får se om något hänt tills dess:/
Klockar värkar. 4-3 min mellan sen kl.8 imorse. De börjar ta i riktigt mycket nu. Tänk om jag ska få mitt tredje barn tidigare är v.42, I'm sooo Happy! Men lite rädd. Alltid läskigt när det drar igång...
Men jag är ganska så säker på att det är på riktigt nu. Har ringt och bett mina föräldrar komma. Tänker att vi ska åka in när de blir lite tätare mellan värkarna. Spännande som bara den.
Klockar värkar. 4-3 min mellan sen kl.8 imorse. De börjar ta i riktigt mycket nu. Tänk om jag ska få mitt tredje barn tidigare är v.42, I'm sooo Happy! Men lite rädd. Alltid läskigt när det drar igång...
Men jag är ganska så säker på att det är på riktigt nu. Har ringt och bett mina föräldrar komma. Tänker att vi ska åka in när de blir lite tätare mellan värkarna. Spännande som bara den. ![]()
Men jag är ganska så säker på att det är på riktigt nu. Har ringt och bett mina föräldrar komma. Tänker att vi ska åka in när de blir lite tätare mellan värkarna. Spännande som bara den.
Här går allt i ett, dag och natt, vet inte vad som är vad. Lillen sover lite mer nu i alla fall, men ganska korta pass så det börjar ta ut sin rätt...
Han blir hela tre veckor idag, kan inte förstå att tiden gått så fort. Känns som han alltid varit här, samtidigt som det känns som om han kom igår.
Hoppas det går bra för er alla, nu börjar vi väl närma oss att alla har fått sina små =). Jag är inne och tittar ibland men har inte haft ork eller tid att skriva något på en bra stund. Fick helt enkelt en krävande liten pojk, men nu hoppas vi att det blir lite mer sömn på honom så den här mamman får komma i kapp ;)
Grattis h81!
Och hoppas det går bra för dig Kramkolan!
Var till doktorn idag & han försökte också göra en hinnsvepning, han sa att han inte kunde göra så mycket för han hade för korta fingrar och nådde inte riktigt, haha!
Fick iallafall tid till igångsättning kl.8 på torsdag nu, tydligen ville inte BB ha mig in imorgon, så får vänta en dag extra. Men det är okej, har lite att fixa här hemma än.
Har dock fått hemskt ont i korsryggen och höften nu, kan knappt gå ut med hunden (som flyttar hem till min mamma imorgonbitti får stanna över helgen så vi inte behöver lämna honom ensam). Och nu ikväll efter kvällspromenaden gick jag på toa och det var lite slemmigt blod på pappret! TÄNK om förlossningen skulle starta naturligt nu bara för att vi hotat med igångsättning!! :D
Igår kväll (tisdag 28 juli) kl.18.55 kom vår lilla godbit till världen! 3856g och 51 cm lång! Vi fick en pojke! Precis som jag anade. <3
Känner mig alldeles chockad att han kom på bf+1. Var liksom inte beredd att han redan skulle komma. Men det känns ändå väldigt skönt!
I måndags hade jag förvärkar hela dagen med 5-10 min mellanrum. Till min besvikelse så sov jag gott med nån aning till känning under natten. Men när jag klev upp kl.8 så drog det på igen. 3-4 min mellan och kraftigare värkar. Lite små blodklumpar i toan två ggr, men inget på pappret. Kl.9 ringde jag fl första gången. Avvakta sa hon.
Jag kämpade på och kl.11-11.30 så dalade värkarna till var 7-9,5 min. Segt!!! Kände mig besviken men de tog i så jag ringde mamma och pappa för att komma och ta barnen. De skulle komma först 14.30 då de var iväg med husbilen.
Jag var trött och säkert hungrig. Tog två stora glas med yoghurt och genast drog värkarna igång igen! 2.51, 2.30 och 2.13... De var intensiva och vi har 5 mil till fl så jag ringde kl.13. När jag fick en värk i telefonen så sa hon genast att jag var välkommen in.
Vi fick ringa en annan barnvakt innan mina föräldrar kom för vi behövde åka.
Vi kom hit, ctg och undersökning. Tryck i värkarna och öppen 4-5 cm så jag blev inskriven kl.14.40.
Fick lustgas nästan direkt! Jag bad om ett gåbord. Sen hängde jag vid gåbordet och släppte inte lustgasen. Blev undersökt igen typ vid 17 och var då öppen 8-9 cm och fortfarande har inte vattnet gått.
Kämpar på ett tag till sen tar de hinnorna och sen går det fort. Han kom ner i en krystvärk och sen ut på 2-3 till. Krystade typ 5 min och det gick lite för fort mendet gjorde så jäkla ont och det var helt svart för ögonen på mig.
18.55 var han iaf ute. Vår fina pojke!! <3
Å ingen sugklocka behövdes denna gång. Navelsträngen fick pulsera klart. Tog ganska lång tid innan moderkakan kom ut. Men detgick bra det också. Gick sönder lite tyvärr, jag tryckte för fort och hon kunde inte hålla i mot mig. Men, men. Fick sy lite och det är inte skönt. Men nu är det över!
Han sover så fint sen två timmar tillbaka. Jag har sovit en timme. Kan bara ligga på rygg och tror att jag ska smyga upp och kissa nu.
Hoppas ni Som inte fått bebis kommer igång snart!!
Kram på er
Igår kväll (tisdag 28 juli) kl.18.55 kom vår lilla godbit till världen! 3856g och 51 cm lång! Vi fick en pojke! Precis som jag anade. <3
Känner mig alldeles chockad att han kom på bf+1. Var liksom inte beredd att han redan skulle komma. Men det känns ändå väldigt skönt!
I måndags hade jag förvärkar hela dagen med 5-10 min mellanrum. Till min besvikelse så sov jag gott med nån aning till känning under natten. Men när jag klev upp kl.8 så drog det på igen. 3-4 min mellan och kraftigare värkar. Lite små blodklumpar i toan två ggr, men inget på pappret. Kl.9 ringde jag fl första gången. Avvakta sa hon.
Jag kämpade på och kl.11-11.30 så dalade värkarna till var 7-9,5 min. Segt!!! Kände mig besviken men de tog i så jag ringde mamma och pappa för att komma och ta barnen. De skulle komma först 14.30 då de var iväg med husbilen.
Jag var trött och säkert hungrig. Tog två stora glas med yoghurt och genast drog värkarna igång igen! 2.51, 2.30 och 2.13... De var intensiva och vi har 5 mil till fl så jag ringde kl.13. När jag fick en värk i telefonen så sa hon genast att jag var välkommen in.
Vi kom hit, ctg och undersökning. Tryck i värkarna och öppen 4-5 cm så jag blev inskriven kl.14.40.
Fick lustgas nästan direkt! Jag bad om ett gåbord. Sen hängde jag vid gåbordet och släppte inte lustgasen. Blev undersökt igen typ vid 17 och var då öppen 8-9 cm och fortfarande har inte vattnet gått.
Kämpar på ett tag till sen tar de hinnorna och sen går det fort. Han kom ner i en krystvärk och sen ut på 2-3 till. Krystade typ 5 min och det gick lite för fort mendet gjorde så jäkla ont och det var helt svart för ögonen på mig.
Å ingen sugklocka behövdes denna gång. Navelsträngen fick pulsera klart. Tog ganska lång tid innan moderkakan kom ut. Men detgick bra det också. Gick sönder lite tyvärr, jag tryckte för fort och hon kunde inte hålla i mot mig. Men, men. Fick sy lite och det är inte skönt. Men nu är det över!
Han sover så fint sen två timmar tillbaka. Jag har sovit en timme. Kan bara ligga på rygg och tror att jag ska smyga upp och kissa nu.
Hoppas ni Som inte fått bebis kommer igång snart!! Kram på er
Grattis till pojken KramKolan! :D
Jag var trött och säkert hungrig. Tog två stora glas med yoghurt och genast drog värkarna igång igen! 2.51, 2.30 och 2.13... De var intensiva och vi har 5 mil till fl så jag ringde kl.13. När jag fick en värk i telefonen så sa hon genast att jag var välkommen in. ![]()
Vi kom hit, ctg och undersökning. Tryck i värkarna och öppen 4-5 cm så jag blev inskriven kl.14.40. ![]()
Hoppas ni Som inte fått bebis kommer igång snart!!
Kram på er