• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Faer
    Det här med namn är verkligen svårt.. Jag har kommit fram till att jag inte vill ha något jättevanligt namn iaf! Om det blir en tjej har jag kommit på hur många som helst iaf! Lykke, Stella, Svea, Ellie (favorit), Leiya, Lea, Lo, Luna eller som alla idiotförklara mig för - Nevea! ja de låter som hudkrämen men stavas inte som det och jag tycker det är jättefint! Och om det blir pojke har vi bara kommit på två namn- Holger eller Milias! Någon som har några bra förslag på pojknamn? och vad tycker ni om ovannämnda namn? :)
  • Liten till
    Faer skrev 2015-01-14 14:32:47 följande:

Det här med namn är verkligen svårt.. Jag har kommit fram till att jag inte vill ha något jättevanligt namn iaf! Om det blir en tjej har jag kommit på hur många som helst iaf! Lykke, Stella, Svea, Ellie (favorit), Leiya, Lea, Lo, Luna eller som alla idiotförklara mig för - Nevea! ja de låter som hudkrämen men stavas inte som det och jag tycker det är jättefint! Och om det blir pojke har vi bara kommit på två namn- Holger eller Milias! Någon som har några bra förslag på pojknamn? och vad tycker ni om ovannämnda namn? :)

Ja det är otroligt svårt! Ellie, Stella och Svea tyckte jag var fina!

Själv vill jag ha lite mer traditionella namn, som låter mer "svenska" eller hur jag ska förklara. Malin och favoriten just nu, Maja. Kill namn har jag inga bra alls

Men det ska ju passa med storebror Wilmer också, och gärna med vårt efternamn... Så ja det är lite pyssel.
  • komisska

Hej! Jag har bara ett halvtidsjobb o söker nytt, lite läskigt när man är gravid. Dessutom rätt ung o bara i början av karriären, de som intervjuar mig tror nog att jag har minst 5-10 år till innan jag skaffar barn, men jag hoppas på att allt går bra och att det tittar ut en bebis till oss i slutet på juli.

Har bestämt att jag berättar om jag blir erbjuden jobbet, så får de ta ställning då. Just nu känns det dock lite hopplöst. Gick ner på halvtid nu i januari o graviditeten var inte planerad. Lite dålig timing, vilket gör mig osäker, även om jag egentligen bara vill vara lycklig!

• doccah

Kan oxå hoppa in här! Har bf 31 juli/1 augusti så de är på gränsen ^^ går in i vecka 13 imorgon och har haft en väldigt bortskämd graviditet :) bara varit trött som attan och mått illa max 2 gånger typ ^^

• Liten till
    doccah skrev 2015-01-15 23:51:49 följande:

Kan oxå hoppa in här! Har bf 31 juli/1 augusti så de är på gränsen ^^ går in i vecka 13 imorgon och har haft en väldigt bortskämd graviditet :) bara varit trött som attan och mått illa max 2 gånger typ ^^

Välkommen! Men det låter ju riktigt skönt att ha det så bra

Just bu mår jag också så bra, så jag inte ens känner mig gravid. Tyvärr gör det också att jag känner mig mer orolig. En lagom dos illamående hade nog varit bäst fram tills man kan känna sparkar. Är i v 16.
  • Linnean 83

Sådär då har man tid för rul 24/2. Har fastnat i tankarna om man ska ta reda på kön eller inte. Min sambo säger att för honom så blir det bra oavsett om man tar reda på det elller väntar, att det är lite upp till mig vad jag önskar. Jag själv har världens beslutsångest ser fördelar och nackdelar med båda.

• tjugofemton

Gravid i v 13 (12+3), och har knappt haft nå graviditetssymtom... Och inte haft något ul, visst borde det ändå vara något där? Har ju plussat på typ 6 graviditetstest och haft tre uteslutande menstruationer ;) jag är väl bara en av dem som har få känningar..

• Liten till
    Linnean 83 skrev 2015-01-16 07:45:59 följande:

Sådär då har man tid för rul 24/2. Har fastnat i tankarna om man ska ta reda på kön eller inte. Min sambo säger att för honom så blir det bra oavsett om man tar reda på det elller väntar, att det är lite upp till mig vad jag önskar. Jag själv har världens beslutsångest ser fördelar och nackdelar med båda.

Vi hade också svårt att bestämma oss när vi väntade sonen. Så vi slog en tärning 1-3= ta inte reda, 4-6= ta reda på det.

Funkade det med
  • underbaraSt

Idag gjorde jag mitt kubtest och fick se en vinkande liten bebis med hjärtslag och utan kromosomfel. :D Så skönt! Nu kommer jag kunna börja leva lite igen. Tiden fram tills idag har varit en lång väntan och oro på att något ska vara fel. Har inte ens njutit av julen. All tid har gått åt att tänka på min lilla där inne och att den ska leva och må bra. Vilket den gör! :D

Hade bf 26 juli men blev flyttad en dag till 27 juli så idag blev det v.12+3 igen. Jag som kollar mina appar dagligen för varje dag som går för att se procent. Sen var jag så nöjd med att gå in i nya veckor på måndagar. Nu blir det tisdagar istället :P

• KramKolan
    Liten till skrev 2015-01-16 06:45:38 följande:
    Välkommen! Men det låter ju riktigt skönt att ha det så bra smile1.gif

Just bu mår jag också så bra, så jag inte ens känner mig gravid. Tyvärr gör det också att jag känner mig mer orolig. En lagom dos illamående hade nog varit bäst fram tills man kan känna sparkar. Är i v 16.
    Jag är iv.14 och har precis samma. Mår mycket bättre och det är lite läskigt... :-/
Svar på tråden Bf juli 2015