• Unbroken

Precis fått diagnos, bedrövad och villrådig

Hej,

Jag fick min diagnos för tio år sedan, när jag var 24 år. Sedan dess har jag opererats två gånger och behandlats med både Gestapuran samt nässprayen som gör att man hamnar i ett klimakterielikt tillstånd. Fick i samband med diagnosen höra att det kunde bli svårt med barn. Gissa om jag blev förvånad när jag 2009, 28 år gammal, slutade med Gestapuranet och blev gravid på en gång? (Opererades 04 och 07). Efter mina graviditeter (har två barn idag och ett till på väg) är endon så mycket bättre!

Det var några tuffa år, oerhört smärtsamma menstruationer osv men livet är annorlunda nu. Jag är så tacksam för alla behandlingar jag genomgått, och resultatet av dom. Ge inte upp, det finns all anledning att hoppas. Lycka till med allt!

• Unbroken

Hej!

Visst är det en kronisk sjukdom men för mig har det verkligen blivit mycket bättre. Kanske är det graviditeterna som hjälpt, svårt att veta. Kanske blir det värre igen. Men jag tror du har stora chanser att få lindring! Jag håller tummarna att du får rätt behandling!

Svar på tråden Precis fått diagnos, bedrövad och villrådig