• Svar på tråden vul v.7 hur många fick se ett hjärta slå?
  • TillFlorida

    Vi såg det (kunde inte höras). Ultraljudet togs vecka v7+3dagar. Pulsen ser man på vänstra sidan av ultraljudet.

  • ÄlskarMina

    I förra grav var jag på vul i v.7+0 enligt sista mens. Han daterade dock mig bakåt en dag så 6+6. Hjärtat slog då.

    Nu denna grav. var jag i vad jag trodde v.7+ enligt senaste mens men bara en hinnsäck med gulesäck och inget foster. Kom sen en vecka senare och då syntes ett foster med hjärtslag. Och blev daterad 6+2 så första vul var alltså bara i v.5+2 fast jag trodde jag var 7+.

    Så det ska kunna synas ett foster med hjärtslag om grav.längden stämmer. Men man vet tydligen aldrig så noga..


    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Yonndax

    Såg hjärtat på vår lilla krabat i v 7+4 =)
    Generellt brukar man kunna se ett hjärta från vecka 6.

  • Ingrid Marie

    Med andra barnet såg vi hjärtaktivitet i vecka 6+3, och det var inget vul utan ett vanligt privat bokat UL utanpå magen.

    Tredje barnet såg man hjärtaktivitet i vecka 7+något (minns inte exakt, sökte akut för blödningar så allt var allmänt turbulent).

    (Första barnet gjorde jag ett UL först kring v.10, så det kändes irrelevant för tråden)

  • Theresetesstessan

    Gjorde ett vul idag 6+2 och frågade läkaren om man inte ska kunna se hjärtat slå. Då fick jag till svar att man kan anta ett hjärta men ser det inte.

    Hon sa att det såg ut att vara en helt vanlig graviditet... Kan detta betyda att den lilla inte lever?

  • Yonndax

    Det kan betyda att den lilla inte lever...MEN det kan lika gärna vara förtidigt. Du kanske inte är i v6+2 utan 6+0 och då är det på gränsen. Sen är det så att även om man säger att alla utvecklas lika de första 20 veckorna är inget hugget i sten. Sa de nått om att du skulle få komma tillbaka om nån vecka för att göra ett nytt vul/ul? Försökt att inte ta ut sorgen i förskott (vet att det inte är lätt) Det kan mycket väl gå bra för dig ändå. 

  • Grynet2010

    Behöver inte vara så att det inte lever utan som någon annan skrev kan du vara i 6+1 eller 5.9 det kan dom inte helt säkert se när det är så litet. Jag va på vul när jag trodde att jag va i v 9 men var då i 6+5 och då va det lite på det berömda att hjärtat gick att se. När jag kom tillbaka i v 11+ blev jag framflyttad 1 vecka..Fostret är pyttelitet och hjärtat är pyttelitet så det finns inga garantier på dagen när läkarna mäter utan det kan variera några dagar hit och dit.

  • Olga89

    Första VUL:et gjorde jag förra veckan (5+5) och redan där kunde de se hjärtat. Igår (6+5) gjorde jag ytterligare ett VUL och där syntes det ännu tydligare. :)

Svar på tråden vul v.7 hur många fick se ett hjärta slå?