• gbgumman

Hur mycket egentid kan man egentligen begära?

Vad är det du vill göra. Med 5 barn blir det inte mycket tid över. Är kyrkan nödvändig varje vecka. Självklart ska ni dela den tid som blir över när barn och jobb har fått sitt lika alt. se tiden med hela familjen ihop som ett bra komplement till egen tid.

• gbgumman
    jenny99 skrev 2014-10-30 11:32:39 följande:

Jag tycker inte det handlar om egen tid,utan tid med barnen.Jag hade krävt mycket mer.Med tanke på att han jobbar endel så borde,min åsikt,barnen prioriteras efter det och efter det kombinera egen tid med hushållsarbete.Våra prioriteringar har för det mesta varit så.Jobbet givetvis om man inte kan påverka det,sen alltid barnen och sist egen tid och hushållet.Och sen detta skjutsande och aktiviteter,går det att skära ner på aktiviteter eller barnen åker kollektivt?Vi har valt själva att aldrig ha så mycket som ni,det skulle bara skapa stress och barnen skulle få mindre tid med oss,och vi mindre egen tid.Lagom är bäst.

Lite så tänker jag med. Nyckeln till vårt inte stressade liv är aktiva val. Vi valde mellan få ett och två barn (det blev två) vi väljer att ha få aktiviteter och väljer aktiviteter som barnen kan ha möjlighet att åka buss själv till i stor utsträckning. Egna hobbys blir saker just nu som förenar nytta med nöje. Jag vill skapa med händerna och väljer att baka få får vi bröd på köpet. Hört folk säga att vi har "tur i livet" för vi har ett rätt trevligt liv. Men det mesta är väl avvägna beslut och val.
Svar på tråden Hur mycket egentid kan man egentligen begära?