Inget fritids?
Panda79 skrev 2014-11-03 12:57:35 följande:
Ok! Hur gjorde ni då? Tog med kompisar hem efter skolan ibland? Är så rädd att hon inte ska få kompisar pga att jag hämtar henne kl 13 och alla andra får leka på fritids..mest det jag ränker på...
Min äldsta går i ettan och går inte på fritids...inte nu och inte förra året i förskoleklass. Vi har tagit hem kompisar väldigt ofta. Förra året var det i stort sett dagligen. Nu har han själv insett att det finns stora fördelar med att inte gå på fritids. I början ville han för att "alla andra", men nu säger han tvärtom att han inte vill gå på fritids. Han konstaterade på väg hem från en aktivitet där vi åkte förbi skolan och de flesta av hans kompisar gick hem att....."då hinner man ju ingenting!" Han är social och har kompisar och är med i klassen. Detta trots att vi dessutom flyttat....i somras så ny skola, ny stad och inga vi känner. Vi gör ju väldigt mycket annat som hans kompisar inte har möjlighet till. Det ena måste inte vara sämre än det andra

. Märker man att de blir utanför så brukar det gå bra att söka dispens. Det är ett legitimt skäl

.