Inlägg från: Anonym (Vitaminen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vitaminen)

sekundär barnlöshet??

Jag vet tyvärr inte mycket om sekundär barnlöshet. Så kan inte besvara dina frågor angående det.

Vet du säkert att du har äl? Om du är osäker tycker jag att du ska kontakta gyn för en kontroll. Annars kan det ju vara en bra idé att testa att tempa eller äl-tester för att se om du har äl.

Jag hade aldrig i hela mitt liv haft sådana där äl-flytningar som alla pratar om, framtill nu. Efter lite efterforskning beslutade jag mig för att testa femol och rosenrot. Äter det från mens till äl och har sedan jag började fått tydliga äl-flytningar varje månad!

Men bara för att man inte har tydliga äl-flytningar så betyder ju inte det att man inte kan bli gravid. Så du ska ju inte ge upp bara därför! Alla har inte sådana flytningar!

Jag försöker inte bli gravid riktigt än men jag tycker att det är helt fantastisk att min kropp fungerar så bra då jag äter dessa vitaminer. Tidigare har jag haft väldigt oregelbunden mens medan nu skiljer det bara någon dag!

Förstår att alla inte är så sugna på att testa massa olika vitaminer. Men det kan ju vara värt ett försök iaf.

• Anonym (Vitaminen)
    Anonym (ledsen) skrev 2014-10-30 22:20:36 följande:
    Var hittar man femol, vad är det? Är positiv till vitaminer. Det var bvitaminerna som gjorde att mellanblödningarna försvann !

Är inte säker på att jag har äl alls . Har varit hos gyn pga det men dom såg fina äggblåsor, varav en var stor just då. Hon sa att hon inte hittade några fel. :/
    Efamol är nattljusolja, det kan hjälpa till att harmonisera hormonbalansen! Innan jag började med efamol och rosenrot hade jag extremt oregelbunden mens, kunde ibland dröja ett halvår innan jag fick mens. Har funderat stark på om jag har pco eller något eftersom att jag haft så oregelbunden mens. Men ja, dessa tabletter har uppenbarligen fått min kropp att fungera.

Ja vet att den fungerar eftersom att jag blivit gravid en gång.
  • Anonym (Vitaminen)

Jag glömde att skriva en sak. Tidigare när jag testade med äl-tester så fick jag starkt och svagt om vartannat. Nu när jag testar har jag fått väldigt tydligt positivt och inte lika varierande som tidigare. Nu får jag ett relativt svagt streck fram till att jag får positivt.

Vet inte om jag lyckats förklara så att du förstår. Det kan ju vara så att det har hjälp mig för att min hormonbalans är lite rubbad. Men har iaf läst att det fungerat för fler än mig! :)

Svar på tråden sekundär barnlöshet??