Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Kan man ångra byte av dagis??

Tycker inte ni ska byta om ni trivs för övrigt på dagiset? Varför valde ni denna förskola från början? Något måste ha tilltalat er tänker jag.

Hört av vänner som börjar på helt nyöppnade dagis att det tar ett bra tag innan personalen, som ofta inte arbetat ihop innan, bara får ordning på rutiner. Bara för att det är vitmålade väggar och nya möbler gör inte att dagiset automatiskt blir bra. Han är så pass liten än så det kommer att komma och gå många kompisar under hans förskoleperiod. Kommer komma nya barn som flyttar till ert område eller ni kanske någon gång måste flytta.

Jag tror att det bara skulle bli rörigt att byta för er son. Nya lokaler och pedagoger. Om ni bor så nära denna som ska byta förskola kan ni väl ses på fritiden? Vår son är 5,5 år. Fick byta efter sommaren då vi flyttade lite utanför staden. Han har kvar några kompisar från gamla så de träffas ibland. Han har även fått nya vänner på nya förskolan. Så er pojke är så liten, kommer blåsa många vindar genom åren som vi föräldrar vill skydda våra barn men inte alltid kan. Menar alltså att jag tycker ni ska gå kvar. Tror det blir bakslag annars.

Svar på tråden Kan man ångra byte av dagis??