• Karin78

får det bara vara Välling i flaskan?

Hej alla tänkte höra om det är vi sm gjort fel eller om andra gjort som vi.

Vår minsta får det mesta i dryckes väg i sin älskad nappflaska.
    Vi har testat pipmugg och glas men hen vill helst ha det i sin flaska.
    Så då har vi gjort som så att lätt dryck vatten Välling mm får hen i flaskan.
    Till maten så dricker hen ur mugg .

Men nu säger flera vänner till mig att Nappflaskan ska bara användas till att ge mat (Välling) i annars så kan den ta skada och barnet kan lära sig fel.

Så hur ska vi göra ska hen bara få Välling i flaskan?
    Vad har ni i era flaskor får bara barnet Välling och vatten i den?

• Svar på tråden får det bara vara Välling i flaskan?
  • Donum

Har aldrig hört talas om att ett så stort barn som 1-2 år tar skada av att få annat än välling i flaska. Det låter rätt långsökt.

Våra barn har aldrig fått välling men de får varm mjölk ibland på kvällen och det får de oftast i flaska.

• Kodia

Vi gav vatten i flaska när barnen var bebisar, typ under ett år. Efter det var det bara kvällsvällingen som de fick i flaska. 
    Något annat än välling och vatten drack de inte i den åldern. Du skriver "lättdryck" - menar du sådan sötad dryck som man köper i småtetror i affären?

• Karin78
    Kodia skrev 2014-11-01 21:41:46 följande:

Vi gav vatten i flaska när barnen var bebisar, typ under ett år. Efter det var det bara kvällsvällingen som de fick i flaska. 
    Något annat än välling och vatten drack de inte i den åldern. Du skriver "lättdryck" - menar du sådan sötad dryck som man köper i småtetror i affären?

Hej jupp sån söt dryck i små tetror.
  • Whitetrash86

Jag började titta när min vän lät sin 4åring dricka vatten, mjölk mm ur flaska vid middagsbordet...
    Aldrig att jag skulle bry mig om en 1-2åring.

• Kodia
    Karin78 skrev 2014-11-01 21:48:11 följande:
    OK, det är inget som varken barnen eller jag dricker. Och de gjorde det absolut inte vid den åldern. Söta drycker är till kalas etc Jag skulle kunna tänkt mig det om de haft feber och det varit svårt att få i dem vätska, eller vid extremt varmt väder, etc. Annars är det bara vatten (eller mjölk) som gäller som dryck hos oss.

Det dina vänner menar är nog att det är risk att du lär barnet fel matvanor genom att vänja det vid att dricka söta drycker. 
  • The Fugly
    Karin78 skrev 2014-11-01 21:48:11 följande:
    Det är kanske det dina vänner reagerar på.
Svar på tråden får det bara vara Välling i flaskan?