Ni som röstade på SD
För att jag är socialkonservativ och håller till största del med deras politik.
För att jag är socialkonservativ och håller till största del med deras politik.
För att jag inte håller med KD:s politik. SD har inte varit nationalister på mycket länge.
Nej, SD kallar sig för socialkonservativa. Men sitter man fast i tiden så gör man.
Läxan var det.
Jaha. Du är alltså språkröret och tolkningsföreträdaren för vad partiet står för.
Jag erkänner det inte alls. Det var du som tyckte de var ett nationalistiskt parti. Med din skeva tolkning.
Sen att de kallar sig för ett socialkonservativt parti skiter du i.
Men suck. Så här skrev du ett par inlägg tidigare:Enligt deras eget program har de nationalistisk grundsyn, du påstår att det inte är så. Har någon sagt emot att de även är socialkonservativa?
Så jo, läxan är läst. Mer än en gång, för det verkar som att man måste instruera en hel del i vad det partiet handlar om, till folk som röstar på dem...
Märks att tankeförmågan inte är på topp bland er hens. Så här sade tidigare postare:
"SD utger sig ifrån att vara nationalistiska "
Och det stämmer inte. Att de anser sig ha en nationalistisk grundsyn är INTE synonymt med ett nationalistiskt parti. Men sådant förstår bara vi som kan se nyanser bortom blodrött.
Just det. Så kom tolkningsföreträdandet igen då. Om Moderaterna hade krävt minskad invandring hade de då varit nationalistiska?
Är innebörden av ordet nationalistisk att vara för minskad invandring?
Antingen så menade du något annat, eller så får du nog gå om gymnasiet.
Det är helt tokigt att beskriva ett parti som nationalistiskt enbart, när de öppet deklarerar att de är socialkonservativa.
Ska vi dra gamla dängan om Vänsterpartiet kommunisterna också?