Ni som röstade på SD
För att jag är socialkonservativ och håller till största del med deras politik.
För att jag är socialkonservativ och håller till största del med deras politik.
Jag erkänner det inte alls. Det var du som tyckte de var ett nationalistiskt parti. Med din skeva tolkning.
Sen att de kallar sig för ett socialkonservativt parti skiter du i.
Har jag sagt "enbart"? Jag har inte förnekat att SD är socialkonservativt. Du har däremot förnekat att SD på något sätt skulle vara ett nationalistiskt parti.
Ja, låt inte historien upprepa sig! Även om Sd inte är långt lika extrema som de bruna polarna i Europa så finns det skrämmande likheter mellan Sd och nazisterna i Tyskland på 1930-talet. Sd har tex motionerat i riksdagen om särlagstiftning för "invandrare". Och som invandrare räknar de även personer som är födda i Sverige men med utländska föräldrar. Det har de visat gång på gång att de anser, allra mest i sitt förakt för Zlatan Ibrahimovic som inte är svensk enligt flera högt uppsatta sverigedemokrater däribland Jimmie Åkesson och tf partiledare Mathias Karlsson.
Idag är det 76 år sedan kristallnatten inleddes av nazisterna vilket bla ledde till fängslande av meningsmotståndare och införande av särlagstiftning. Det är dags att sätta stopp för rasism och fördomar!
m.gp.se/nyheter/debatt/1.2541086-lar-inte-historien-fa-upprepa-sig
Men med så många flyktingar som kommer till Sverige varje år, med så många arbetslösa, med så få bostäder.
Så är det inte konstigt att folk röstar på SD:
Sverige är ett litet land med en rätt liten befolkning. Vi är liksom inte direkt många.
Vi pressar in massor av människor i vårt land med en rätt annorlunda kultur, med ett annat språk.
Och vi tror att ingen ska reagera?
De kostar pengar, de söker samma jobb som vi, de söker samma bostäder som vi också vill söka.
Och du undrar varför folk röstar på SD?