Inlägg från: rlevitte |Visa alla inlägg
  • rlevitte

Ni som röstade på SD

FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 23:00:25 följande:
    Nej, SD kallar sig för socialkonservativa. Men sitter man fast i tiden så gör man.
    Ännu en som inte läst på.

Från http://sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/, stycket "Ideologi":

"Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn."

Så snälla, gör läxan innan du öppnar truten nästa gång.
  • rlevitte
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 23:23:20 följande:
    Läxan var det.
    Men suck.  Så här skrev du ett par inlägg tidigare:
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 18:14:55 följande:
    För att jag inte håller med KD:s politik. SD har inte varit nationalister på mycket länge.
    Enligt deras eget program har de nationalistisk grundsyn, du påstår att det inte är så.  Har någon sagt emot att de även är socialkonservativa?

Så jo, läxan är läst.  Mer än en gång, för det verkar som att man måste instruera en hel del i vad det partiet handlar om, till folk som röstar på dem...
  • rlevitte
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 01:29:12 följande:
    "SD utger sig ifrån att vara nationalistiska "

Och det stämmer inte. Att de anser sig ha en nationalistisk grundsyn är INTE synonymt med ett nationalistiskt parti. Men sådant förstår bara vi som kan se nyanser bortom blodrött.
    Jag har svårt att se att ett parti med nationalistisk grundsyn kan undvika att vara nationalistiskt.  Men du får gärna berätta.
  • rlevitte
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 16:15:41 följande:
    Det är helt tokigt att beskriva ett parti som nationalistiskt enbart, när de öppet deklarerar att de är socialkonservativa.

Har jag sagt "enbart"?  Jag har inte förnekat att SD är socialkonservativt.  Du har däremot förnekat att SD på något sätt skulle vara ett nationalistiskt parti.

FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 16:15:41 följande:
    Ska vi dra gamla dängan om Vänsterpartiet kommunisterna också?
    Men lär det inte göra något om du har lust att dra något om V.  Jag hejjar inte på dem heller.
  • rlevitte
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 00:34:54 följande:
    Jag har inget som helst emot en nationalistisk grundsyn, då det är ganska sunt. Men att kalla 13% för nationalister och derivaten som brukar följa, är bara fel.
    Vem har pratat om väljarna?  Jag har sett mest snack om partiet, och snackar man om partiet så tittar man ju naturligtvis på hur de presenterar sig.  Det har jag gjort, du fick till och med exakt länk av mig.
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 00:34:54 följande:
    Vill man slå en retorisk slägga, bör man se till att slagträet är av det material man önskar, och inte utav sand.
    Jaha?
Svar på tråden Ni som röstade på SD