Fostervattnet försvann vecka 18
Jag vill bara säga att jag varit i precis samma situation som dig. I februari i år var vi på vårt rutinultraljud och allt såg bra ut men vår bebis låg lite dolt så vi skulle komma tillbaka efter en vecka eller så. Bara några dagar sedan började jag läcka forstervatten och vi var då i vecka 17. Efter besök på akuten och prat med läkare fick vi bara veta att allt var kört och jag vi skulle komma tillbaka dagen efter för att starta en abort.
Väl tillbaka pratade vi med en annan läkare som även han sa att eftersom det inte fanns vatten kunde inte bebisen utvecklas normalt och ävem om det skulle gå att behålla barnet till v 23 skulle det vara för skadat för att kunna leva ett normalt liv. Vi blev rådda att vänta en dag hemma och landa i det som hänt och se om kroppen började värkarbetet själv så slapp vi starta det hela.
Sagt och gjort. Samma kväll började jag få svaga svaga värkar och dagen efter åkte vi tillbaka till sjukhuset för att snabba på förloppet med piller. Eftermiddagen vecka 17+6 kom vår lilla kille. Vår fina älskade son vars hjärta slog in i det sista men vattnet fylldes aldrig på och kroppen insåg att det inte skulle gå.
Jag beklagar verkligen det du går igenom, det finns inga ord för det.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ditt vatten fylls på och att din graviditet kan fortsätta.
De enda jag hörde som eventuellt kunde ha nått att göra med det är att man får en slags infektion. Dock sa våra läkare att det bara var otur och inga tester togs på mig och jag var för chockad för att kräva mer utredning.
GBS och Ueraplasma är några slags bakterier som ibland kan ställa till med problem som jag förstått. Kan vara värt att kolla upp.
Jag håller tummarna för dig och bebisen!