INGET JULBORD DEN 24De?
Jag var på en julpodd i går julradio.se, där vi diskutera om man hade kunnat ha en jul utan något julbord eller julmat.
Hade de varit en jul för dig?
julenstid.blogg.se
Jag var på en julpodd i går julradio.se, där vi diskutera om man hade kunnat ha en jul utan något julbord eller julmat.
Hade de varit en jul för dig?
julenstid.blogg.se
Det hade funkat utmärkt för mig. Nu har jag familj och firar med övrig familj dessutom, men hade jag inte haft det hade jag gärna käkat nåt annat på julafton. Julbord är inte riktigt min grej egentligen.
Det hade funkat utmärkt för mig. Nu har jag familj och firar med övrig familj dessutom, men hade jag inte haft det hade jag gärna käkat nåt annat på julafton. Julbord är inte riktigt min grej egentligen.
Tycker inte att den specifika julmaten är det viktigaste på jul.. äter gärna något annat gott. Men det blir ju oftast julmat ändå.. och det är okej. Jag gillar den galna blandningen som är julbord.
Har ätit pizza flera jular. I år blir det dock en svensk skinka, inköpt från ikea ligger den nu i frysen - och svindyr var den. Men om den tillagas för just julafton eller senare får vi se. Det enda jag själv gillar från ett typiskt julbord är en tunnbrödsmacka med skinka, resten är mest blä. Pizza t ex är godare.
Nej det går inte. Julmaten och stämningen är hundra gånger viktigare än julklapparna. :P
Det enda jag gillar av det jag kan komma på är typiskt till julbordet är Jansons, resten kan kvitta.. Jag gillar inte köttbullar, priskorv, skinka eller senap..
Nej det hade inte varit jul utan julmat! Hemgjorda köttbullar, prinskorv, skinka på julknäcke med senap, hemlagad sylta... Mmm.... Åh vad jag längtar nu!!
Nej det hade inte varit jul utan julmat! Hemgjorda köttbullar, prinskorv, skinka på julknäcke med senap, hemlagad sylta... Mmm.... Åh vad jag längtar nu!!
En kollega äter tournedos varje julafton, det är deras jultradition.
Själv så tycker jag det är gott med julbord (vissa delar i varje fall), men skulle inte gråta blod om jag inte fick det.
Vi brukar medvetet välja bort julbord på julafton.
Då är man rätt less på julmat!
Sist körde vi nyårsmat även på julafton
Gillar dock julmat och äter det andra gånger under december ffa.