• Anonym (Wiskeyflaskan)

karatefylla....1.0

Har sån sjuk ångest att jag var tvungen att stanna hemma från jobbet idag. Det började med att jag och sambon tillsammans med några nära vänner drack lite vin i helgen.

För att snabbspola så blev jag så radarfull att jag själv drog ut på stan. Tog ut 500kr köpte 2 paket cigg och gick ut på ett känt ställe där mina jobbarkompisar ofta brukar gå. Och jag minns att jag träffade rätt många från jobbet.....

500 lappen tappade jag såklart samt de två ciggpaketen. Tog ut 500kr ytterligare och köpte två nya paket samt en dosa snus också!

Pinsammaste av allt är att jag inte mins ett jävla dugg...... Min sambo var måttligt glad när jag kom hem ca 1500kr fattigare på ingenting!

Jag gjorde bort mig totalt!!! Jag vet att jag inte kan dricka alkohol därför håller jag mig borta från det men när man inte druckit på ett år och man tänker att vafan kan hända ikväll bland nära och kära och lite vin???

Vill tilläggas att jag hävde i mig whiskey i smyg bakom ryggen på andra..... Vad fan?! Hur tänkte jag där?!! Vad höll jag på med egentligen? Verkar som jag fick någon slags panikångest i fyllan och ville fly från verkligheten.

Hur går man vidare?

• Svar på tråden karatefylla....1.0
  • Anonym (G)

Du inser att du inte kan hantera alkohol alls och söker hjälp. 

• Anonym (Flykt)

Jag tror att ju mer man försöker fly från det desto värre blir det. 1500 spänn är jävligt surt men om du struntar i att tex köpa kläder eller andra nöjen du brukar ha så blir det inget större hål i ekonomin. Gå till jobbet, möt ångesten och släpp det sedan.

De flesta har ju blivit för fulla nån gång. Denna gången var det du. Men de lär inte göra nån större sak av det om du bara råkade bli för full en gång. Du verkar ju ha fattat att du inte går så bra ihop med alkohol. Så fortsät hålla dug borta från det ;)

• Anonym (Whiskeyflaskan)
    Anonym (Flykt) skrev 2014-11-03 14:16:08 följande:

Jag tror att ju mer man försöker fly från det desto värre blir det. 1500 spänn är jävligt surt men om du struntar i att tex köpa kläder eller andra nöjen du brukar ha så blir det inget större hål i ekonomin. Gå till jobbet, möt ångesten och släpp det sedan.

De flesta har ju blivit för fulla nån gång. Denna gången var det du. Men de lär inte göra nån större sak av det om du bara råkade bli för full en gång. Du verkar ju ha fattat att du inte går så bra ihop med alkohol. Så fortsät hålla dug borta från det ;)

Ja så kan man också se det gällande ekonomin. Tack för rådet. Dina ord är värmande. Att jag och alkohol inte går ihop är inget nytt men nu hände det igen ! Sist var drygt ett år sedan och man blir så jävla besviken på sig själv när man VET att man inte tål skiten MEN man dricker ändå för man tänker att " denna gången blir inte som den gången jag blev så full"....

Ja man får helt enkelt möta ångesten på jobbet och kanske någon man träffade tillochmed berättar för en att man faktiskt inte sa nått dumt utan mest bara var för full....
  • Anonym (Flykt)
    Anonym (Whiskeyflaskan) skrev 2014-11-03 14:31:33 följande:

Ja så kan man också se det gällande ekonomin. Tack för rådet. Dina ord är värmande. Att jag och alkohol inte går ihop är inget nytt men nu hände det igen ! Sist var drygt ett år sedan och man blir så jävla besviken på sig själv när man VET att man inte tål skiten MEN man dricker ändå för man tänker att " denna gången blir inte som den gången jag blev så full"....

Ja man får helt enkelt möta ångesten på jobbet och kanske någon man träffade tillochmed berättar för en att man faktiskt inte sa nått dumt utan mest bara var för full....

Ja drar man in på nått annat som man egentligen hade lagt de 1500 på så är det ju ingen direkt skada skedd, rent ekonomiskt.

Tänk också på att dina kollegor var väl inte heller helt nyktra, så de kanske inte ens uppfattade hur full du var. Folk är ju rätt upptagna med sina egna dumheter att de lätt missar andras ;) men även om de märkte det så var det säkert inte så farligt.

Felet när man dricker är att efter ett par glas så har man ofta riktigt kul och mår väldigt bra, och därför tänker man att om man fortsätter dricka så kommer man fortsätta ha lika kul och må lika bra! Tyvärr funkar det ju inte riktigt så i praktiken när det kommer till alkohol ;) men äh vafan, vi är bara människor och vi gör dumma saker ibland. Och de där 1500, det är ju ändå mindre pengar än om du tex druckit mindre men oftare. Men det är ofta rätt skönt att hålla sig nykter- så slipper man både hålet i plånboken, bakfyllan och ångesten!
  • Anonym (Been there)

Ja visst är det ångestframkallande att ha en megafylla, men jag tror att ångesten mest ligger i att man inte riktigt minns eller vet vad man gjort. Om jag blivit för full och minnet är luddigt får jag sån ångest, gillar inte alls den kontrollförlusten. Men jag har aldrig gjort/sagt nåt konstigt, bara varit allmänt full liksom. Ute på krogen är de flesta påverkade, de tänkte säkert inte på hur full du var. Att få i sig för mycket händer, gör ingen jättegrej av det på jobbet så är det lugnt!

• Anonym (Whiskeyflaskan)
    Anonym (Been there) skrev 2014-11-03 14:52:24 följande:

Ja visst är det ångestframkallande att ha en megafylla, men jag tror att ångesten mest ligger i att man inte riktigt minns eller vet vad man gjort. Om jag blivit för full och minnet är luddigt får jag sån ångest, gillar inte alls den kontrollförlusten. Men jag har aldrig gjort/sagt nåt konstigt, bara varit allmänt full liksom. Ute på krogen är de flesta påverkade, de tänkte säkert inte på hur full du var. Att få i sig för mycket händer, gör ingen jättegrej av det på jobbet så är det lugnt!

Det har du rätt i. Man målar upp värsta scenariot som kunde ha hänt just då man inte minns riktigt hela kvällen. Men när allt kommer omkring så får man höra av vännerna att "äsch det är sånt som händer"

Men å andra sidan så är jag ingen typ som kan skaka av mig sådan händelse då jag ändå någonstans tycker att man inte ska dricka på det sättet jag drack på i helgen.

Oförlåtligt. Men jag skakar väl av mig detta och låter bli alkoholen som jag varit klok nog att hålla mig borta ifrån ett bra tag innan denna händelse i helgen. :(

Tack för era svar!
  • Anonym (Been there)
    Anonym (Whiskeyflaskan) skrev 2014-11-03 19:27:31 följande:

Det har du rätt i. Man målar upp värsta scenariot som kunde ha hänt just då man inte minns riktigt hela kvällen. Men när allt kommer omkring så får man höra av vännerna att "äsch det är sånt som händer"

Men å andra sidan så är jag ingen typ som kan skaka av mig sådan händelse då jag ändå någonstans tycker att man inte ska dricka på det sättet jag drack på i helgen.

Oförlåtligt. Men jag skakar väl av mig detta och låter bli alkoholen som jag varit klok nog att hålla mig borta ifrån ett bra tag innan denna händelse i helgen. :(

Tack för era svar!

Alltså oförlåtligt är väl hårt! Det finns mycket, mycket här i världen som är värre än en karatefylla och lite borttappade kontanter och ciggpaket :) du är hel, du lever, ingen skada skedd förutom för plånboken och stoltheten då kanske.
Svar på tråden karatefylla....1.0