• jaksu

hjälp lång menscykel =(

Jag hade samma problem som du, sökte i början av dec-14 och fick konstaterat PCO. Vi har försökt bli gravida i ca 11 månader nu och kommer få hjälp med pergotime. Jag testade med ÄL test men sen visade det sig att vi med PCO inte har samma garanti på de testerna som de utan. Gå till din gyn och få dig kollad så får ni hjälp snabbare om det är så att det behövs :) Lycka till!

• jaksu

Jag hade samma problem som du, sökte i början av dec-14 och fick konstaterat PCO. Vi har försökt bli gravida i ca 11 månader nu och kommer få hjälp med pergotime. Jag testade med ÄL test men sen visade det sig att vi med PCO inte har samma garanti på de testerna som de utan. Gå till din gyn och få dig kollad så får ni hjälp snabbare om det är så att det behövs :) Lycka till!

• jaksu
    WhiteRose skrev 2015-01-20 12:09:58 följande:
    Hej :) Får man fråga om du själv upplevde några symptom på PCO? Och hur menar du att dem med PCO har samma garanti på äl test som de utan PCO?
    Självklart får du det, de enda symtomen jag hade var oregelbunden mens. Jag är normalviktig och har ingen mansbehåring (som man kan ha vid PCO). Det står på ÄL stickorna att de inte fungerar fullt ut på PCO:are. Vi har något ämne i vår kropp som ger utslag på dessa stickor även fast vi inte har ÄL.
  • jaksu

Du kan mycket väl ha PCO, jag är ingen gynekolog och ska absolut inte uttala mig om det, men om jag jämför med mina erfarenheter. 

Ja precis, de tittar med ultraljud och kan se på dina ägg om du har det eller inte. Det finns jätte bra hjälp att få om det skulle visa sig att det är PCO, så broarna är absolut inte brända, även fast det inte är något man önskar sig!

Jag skulle råda dig till att ringa och boka undersökning hos gyn, skönare för dig också att slippa gå orolig och inte veta varför det inte kommer någon mens eller liknande. Ska tillägga att jag mår bra i min PCO, inga besvär förutom att det tar lite längre tid att få plus på stickan. Som sagt, det finns det hjälp till och nästan ALLA med PCO/PCOS blir gravida så småningom. Det är väntan som är förbaskat trälig! Kram på dig!

• jaksu
    WhiteRose skrev 2015-01-20 14:45:35 följande:
    Så fick jag precis mens.. 39 dagar denna gång. Hoppas det fortsätter gå neråt. Kommer nog kontakta gyn snart ändå, bara för att vara säker. Tack för dina råd :)

Va skönt! Det var som jag, dagen jag skulle in för undersökning fick jag mens (typiskt när den inte kommit på ca 50 dagar!!). Kroppen lever sitt egna liv ;)

Ja gör det, bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite :) Lycka till och hoppas det går bra för dig!!

• jaksu
    Adut 27 skrev 2015-01-30 14:38:06 följande:

Jag har blivit gravid =)

GRATTIS! Gud va kul! När är det beräknat?
Svar på tråden hjälp lång menscykel =(