• Anonym (Stressfia)

Kan nitipsa mig om rogivande eller lugnande naturläkemedel?

Nån som har erfarenheter av rogivande eller lugnande naturläkemedel som funkar??
    Jag har varit inne i en period av hög inre stress på grund av en dålig relation. Den är nu avslutad, på mitt initiativ, och jag mår absolut inte dåligt i själen eller är deppig, tvärtom, men har en massa ilska kvar som gör att jag känner mig stressad, blir spänd och får värk i kroppen etc. Jag sover skapligt till bra. Använder mig av spikmatta innan läggdags, tycker det är rogivande, men jag kan ju inte ligga på en spikmatta hela dagarna, jag har ett jobb att sköta.
    Så jag är tacksam för tips om naturpreparat om kan funka. Jag har Neurokan (johannesört) hemma, men tycker att de funkar bäst om jag är deppig, då lyfter de mig lite.
    Eller ska jag helt enkelt vänta ut det? Kan bli lite svårt känner jag...
    Jag vill inte gå till doktorn och få nån "riktig" medicin...

• Svar på tråden Kan nitipsa mig om rogivande eller lugnande naturläkemedel?
  • Fia 28

Magnesium före läggdags är bra för stress och spända muskler, gärna i brustablett eller pulverform.
    Rosenrot tycker jag är uppiggande, men kanske det även skulle fungera i ditt fall.

• BCH52

Det bästa "naturpreparat" som finns mot stress anser jag vara yoga. Om du har möjlighet så försök starta med det. hitta någon yogalärare så att du kommer igång med grunderna. Helt biverkningsfritt dessutom :)
    Lycka till

• Anonym (Stressfia)

Puffar lite...

Svar på tråden Kan nitipsa mig om rogivande eller lugnande naturläkemedel?