Zandra 93 skrev 2014-11-04 13:27:02 följande:
Skulle vilja ha lite råd och tips om hur vi kan få lån,eller på något annat sätt lösa våra dyra krediter och små lån med hög ränta. Vi (jag och min sambo)har tagit en massa dyra lån och krediter på nästan 300 000 tusen kronor och betalar varje månad över 17 000 och mer en hälften av dom är bara ränta. Vi har bägge fasta jobb och inga betalningsanmärkningar. Vår inkomst är över 52 000 kr brutto tillsammans. Har försökt med flertal banker och även dom med lite högre ränta, Bluestep,Ikano, Ge money bank m.m men har fått avslag från alla p.g.a att vi har för mycket krediter och blanco lån. Men det är just av den anledningen vi behöver lånet för att få ner månadskostnaden och får genom det mera pengar över och än bättre ekonomi. Vi hade kunnat betala 7000 kr på ett lån och ändå få över
10 000 kr varje månad. Men som det ser ut nu så får vi inget lån någonstans. Är det någon som kan ge tips och råd om hur vi kan ta oss ur vår situation?? Snälla! ni behöver inte skriva hur korkade vi är som har satt oss i denna sits för det vet vi redan att vi är. Är det någon som själva har varit i vår sits och har råd och tips så är det också välkommet.
Har ni varit inne på banken personligen? Om inte, boka ett möte. Gå dit båda två. Men innan ni gör ett nytt försök. Avvakta i alla fall 6 månader så att ev. anmärkningar försvinner. Samtidigt hinner ni betala av mer, och försök då också satsa på att betala dom minsta, ju färre krediter ni har desto bättre. Har ni även privata lån men ej måste lägga fram det till banken så gör inte det, då ser det också bättre ut. Och tänk på att det som inte syns på kreditupplysningen som lån ser inte banken, har ni en kredit på tex creditsafe kommer inte banken se detta då dom inte kollar där.
Sist men inte minst. Börja spara, om det så är 100 kr i månaden, men vissa för banken att ni börjat spara.
Att gå inte och prata med din bankkontakt ger alltid störst chans istället för att sitta och ringa runt till olika banker. Men försök hålla ut i 6 månader, gör inga nya försöka att låna för då rullar bara karusellen vidare och då ser banken att ni gjort nya försök!
Jag trodde aldrig jag skulle få låna, men gjorde precis som jag skrivit här och jag fick låna. Om banken beviljar lån eller inte beror mycket också på hur mycket ni har kvar efter ni betalat hyra och mat, då skulle som i mitt fall jag ha 4000kr kvar. Alltså för er del runt 8000kr.
Hoppas du fått någon hjälp av detta!