• zZzZz

Får inga lån!!

Boka ett möte med eran bank, face to face och förklara sitsen, säg att ni satt er i skiten och skulle vilja reda upp det, ibland vill banker försöka hjälpa en (om man är en bra kund och aldrig har strulat)

Istället för att göra som dom andra säger, att ni ska vänta i 6-12mån och betala massor mer i ränta så är det värt och försöka redan nu, gör en rejäl kalkyl, skriv ner alla krediter/lån och dess summor/räntor osv, och ta med samt lönespec:ar sen ett år tillbaka, även anställningsavtal där ni kan "bekräfta" eran lön på papper, be sen banken lösa dessa lån/krediter åt er med lånesumman, och säg att ni gärna kan betala 10k varje månad så ni får detta "överstökat" så fort som möjligt, för om ni i dagsläget betalar 17k så blir det en lättnad för er..

Att sitta i onödan och vänta månad efter månad så ta itu med detta nu, säger eran bank nej, så är det ett nej helt enkelt, ni måste i alla fall försöka, och att snacka med en bankman facetoface gör mer än en låneansökan på internet, för alla era UC's sänker eran kreditvärdighet ner och ner tills ni står i "Ej kreditvärdiga zonen"....

Alla kan sätta sig i skiten, det viktiga är att inse hur illa det är och göra något åt det, innan man drunknar i det...

• zZzZz
    Zandra 93 skrev 2014-11-05 00:02:48 följande:

Tack alla för era råd och tips!!! Har glada nyheter!!!Var på Swedbank i går med min sambo på ett bokat möte men fick ej något lån. Men så gjorde vi ett sista försök via lendo utan några direkt förväntningar och tro det eller ej så fick vi ett låne erbjudande från självaste Swedbank på 300 000 kr på 12 år med en ränta på 6,87. Jag kunde inte fatta att det var sant med tanke på att dom nekat oss lån när vi var där dagen innan så jag fick ringa upp lendo för att få det bekräftat att det verkligen  stämde och det gjorde det. Nu är skuldbrevet på väg och så fort vi skrivit under och returnerat det så löser dom alla våra kreditskulder och dyra blanco lån. Det känns så himla underbart att istället för att betala 17 000 kr i månaden på nästan bara räntor så har vi nu en månads kostnad på 3100 kr istället på lånet. Så tack ännu en gång för att ni tagit er tid att komma med råd. Nu har vi i alla fall lärt oss en läxa och det är att ALDRIG mer kreditkort eller dyra snabblån. Ha det så bar och sköt om er

Grattis...

Dock är erat lokala swedbankkontor och själva Swedbank internetlåne"kontor" två skilda saker, olika kriterer och krav...

enda felet jag tyckte ni gjorde var att välja TOLV år som återbetalningstid, ni borde ha valt kortare tid, med större summa att betala tillbaka varje månad, tolv år att betala på ett lån är lååååång tid, och ni har betalat 17k varje månad, så ni borde kunnat betala 5-7-10k/månad istället på swedbanklånet... :)

Men skönt det löste sig, hoppas ni håller er borta från att ta nya lån, krediter osv osv... :]
Svar på tråden Får inga lån!!