CinnamonGirl skrev 2014-11-04 19:16:33 följande:
Jag tror vi (jag) blandar ihop det. Om man blivit helt arbetslös ska man naturligtvis ha ersättning till 100%. Men om man får ett jobb, ett deltidsjobb, får man inte stämpla upp hur som helst. Jag jobbade 85% under ett år och fick inte stämpla upp, för de ansåg att jag klarade mig på den lön jag fick, vilket ju var sant.

Det spelar ingen roll om man inte kan eller bara inte vill jobba mer.
Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...

Om du inte kan ta ett heltidsjobb pga omständigheter så kan du inte vara inskriven och få aktivitetsstöd för heltid heller! När man slutat få a-kassa så gäller andra regler... Så om man nu inte kan jobba heltid så ska det talas om på arbetsförmedlingen och man får andra pengar och aktiviteter... Oavsett om du jobbar timmar/deltid så ska du vara tillgänglig för ett heltidsjobb när som helst mellan 8-17... Om du försöker ta dig förbi systemet och säger att du söker heltid men inte kan och tar ett deltid och fortsätter lyfta pengar från försäkringskassan och det kommer fram så kan du bli återbetalningsskyldig... Var ärlig med arbetsförmedlingen om hur mycket du kan jobba osv. Tips bara! Lycka till :0)