Tinnitus- vågar jag gå ut på krogen igen?
Vet inte om det ska ligga under psykisk ohälsa.. Å andra sidan var jag deprimerad för min tinnitus för 3 år sen och blev då sjukskriven.
Försöker ta bakgrunden kort: har haft tinnitus sen jag var 18 år pga stod för nära en högtalare på ett disco. Är 38 nu, så har haft det i 20 år.
Har trots allt lärt mig att leva med skiten, det första akuta pipet övergick till svagt brus så det har varit ok. För 3 år sen blev det som sagt värre, men efter sjukskrivning och positivt tänk blev det bättre igen. Och jag har mått så bra sen dess, barnen börjar bli stora, tog kontakt med en gammal vän, har varit ute och roat mig och verkligen haft kul!
Men för några veckor sen blev tt värre igen pga att jag var på ett leklandskalas. Allt det höga barnskriket gjorde att det blev värre. Liten bättring på g men ändå värre än innan leklandet. Jag har varit på väg ner i depression igen men det förvärrar bara tt så jag försöker vara positiv.
Har dock fått ställa in en middag som skulle vara ute på krogen m liveband, sånt klarar inte mina öron, inte ens med öronproppar är jag rädd.
Nu vill en kompis träffas på lördag med utgång, och jag vill verkligen men jag är så orolig att det ska bli värre. Men vanligt krogsurr MED öronproppar borde väl gå bra?
Ni som har tinnitus, kom gärna med reflektioner, erfarenheter. Behöver prata av mig om detta.