Inlägg från: Flygekorre |Visa alla inlägg
  • Flygekorre

PCO - Första ivf

Hej!

Jag startar en tråd för att kunna ventilera mig lite, jag och killen har försökt i 1.5 år nu utan + :(

Äntligen börjar vi med ivf! Men mår så dåligt av det!! Vill inte ha för stora förhoppningar, trots att prognosen är god, är 24 år, nervös inför äggplocket och ET, första ultraljudet imorrn och idag ska jag mixa gonal-f med orgalutran...

Fler i samma sits som vill va med och stötta varandra? :)

• Svar på tråden PCO - Första ivf
  • Flygekorre

trina, Tack för ditt svar! Jo jag håller med om det du säger, sambon är myyycket mer positiv än mig - men jag kan verkligen inte föreställa mig ett plus, har fått sååå många negativa, varav senaste gången ett falskt positivt med testlagret... Har så mycket känslor... Kräks på allt vad äl-test, grav-test, icke-kaffedrickande, ingen alkohol,INGEN TRÄNING usch, jag borde vara förväntansfull och glädjas åt att vi äntligen får hjälp, men jag är bara så illa till mods och det känns som livet rinner ifrån mig i en besatthet att få ett barn som aldrig kommer komma :( Har svårt att glädjas åt sådant jag tyckte va kul förut, träffa vänner m.m. Känns bara jobbigt... Men antar att detta är känslor som är ganska naturliga i den här situationen, hatar maktlösheten bara :( 

Hur långt är det kvar till gravtest för dig? Håller tummarna för att det lilla fröet vill stanna i magen <3

• Flygekorre

Tack för dina tankar! 

Jag håller med dig, är väl så man får tänka... Att man får bryta ihop och komma igen, typ! :) 

Det här med vänner är förjävligt, usch, så jobbigt att de bara sticker huvudet i sanden och två av mina bästa vänner kommer med kommentarer som att jag överdriver och att det är pga stressen jag inte blir gravid, för de känner minsann massor av folk som blivit gravida av misstag m.m... Känns så jobbigt att bli stämplad som en drama queen när det faktiskt är så att jag (troligtvis) inte kan bli gravid på naturlig väg är ju när det är som jobbigast man behöver sina vänner :(

Åh vad spännande!! Det var väldigt ambitiöst, jag kommer nog inte göra så mycket mer än försöka coola ner, äta bra, skippa träningen. Kanske kommer få ett intensivt jobbuppdrag första veckorna under behandligen, men känns som att det inte borde vara någon fara?! Men förstår din situation, antar att man är ännu mer orolig andra gången? :(

Känns lugnare nu, efter mitt VUL igår såg allt jättebra ut och jag skulle fortsätta med samma låga dos... Dock ett extra VUL på mån för att säkerställa vilken dag vi ska göra ÄP :) Hur många dagar ca är det från ÄP till insättning?? MInns inte vad hon sa!

• Flygekorre

Jo visst är det så... Jag blir ju knappast mer avstressad av sådana kommentarer! Känns som man är extra känslig nu me, när man försökt så länge :/

Jag har preliminärt ÄP på ons, så fre då! Men de pratade om tors eller fre förut, så då blir d väl först på mån isf... Håller tummarna för ons :) På måndag skulle jag bara på nåt extra VUL för att pricka den bästa dagen :)

• Flygekorre

Är i alla fall jättetacksam att man sin sambo är så stöttande, han kan i vanliga fall va ganska klumpig hur han uttrycker sig och beteer sig, men han e som en helt annan kille :) Utan hans stöd skulle jag troligtvis ha svårt att palla fler än den här omgången, men vet ju att chansen ökar markant 2a och 3e gången... 

• Flygekorre

Ja vi får hoppas det! :) 11 såg hon igår, tyckte det lät lite (?) Har bara 100 gonal-f och orgalutan- sprutorna (0.25) känns som en väääldigt liten dos när man jämför med andra! Första 3 dagarna körde jag på 125 men är nog tur det för mår så sjukt illa av gonbal-f! 

Hur många såg de innan ditt ÄP? Och vad får man ta för roliga sprutor och sånt efter ÄP och insättningen? :)

Naw :) Ja ibland kan de haha :) 

• Flygekorre

Men usch vad läskigt!!! :( Nej får hoppas jag inte är en av de då! Stackare, som att det inte är nog med en "normal" behandlings-kur :(

Okej! Men tänkte på... Jag har nån "ovitrelle" i kylen, som tydligen också är nån injektionsvätska? Gud vad skönt att man slipper sprutorna! Låt det bli insättning fort! Hehe :D

• Flygekorre

Okej! Så om jag e på vul på mån borde d bli ÄP tidigast tors? :O

Bra att höra dina erfarenheter! De nämnde att de va rädda för överstimulering så e ju jättebra att vara uppmärksam på ev tecken! :)

Hoppas verkligen det går vägen för dig denna gång! E ju målet som gör att man orkar fortsätta <3

Svar på tråden PCO - Första ivf