• kittykat

Startdag 7/11!! Följas åt?

Hej! Jag har sprutstart den 12/11, men det går kanske lika bra? ????

Jag kör långa & har planerat äggplock till nångång v.48-49.

• kittykat

Ha ha skulle ju va :) inte en massa frågetecken!

kittykat skrev 2014-11-06 11:37:35 följande:

Hej! Jag har sprutstart den 12/11, men det går kanske lika bra? ????

Jag kör långa & har planerat äggplock till nångång v.48-49.

• kittykat
    Hanna31 skrev 2014-11-06 13:32:58 följande:

Åh spännande! Nu kör vi snart igång då med andra ord!! Längtar faktiskt efter sprutorna Sjukt men sant! Hur är det med långa protokollet då? Är det flera ultrajud längs vägen då med?

Nä det tror jag inte att jag får, har ett UL på sprutdag 8, sen ev ett till beroende på hur det ser ut!
    Kan säga att jag också längtar till sprutorna, har sjukt mkt biverkningar av näs-sprayen :/ Var inte så här förra gången, så vet inte vad som är annorlunda nu?!
    Hur är det för dig, är det ditt första IVF? :)
  • kittykat
    Pommac skrev 2014-11-08 00:08:10 följande:

Hej! Jag börjar i morgon (idag) lördag! Klockan gick precis över tolvslaget. Skulle ha kunnat börja idag också men kliniken hade någon temadag på onsdag så det passade bättre att börja med sprutorna på lördagen för att få till ett VUL på torsdag i stället för onsdag. Vi kör korta protokollet gonal-f (200). För övrigt hatar vi försökt bli gravida i 2,5 år och inga fel är direkt hittade.

Välkommen Pommac!

Vad är det för skillnad på långa o korta egentligen? Jag har bara gjort långa..
  • kittykat

Aha, ok! Alltid undrat vad som gör att dem väljer det ena el det andra..?
    Japp, jag tar ju nässpray. Helt ok, fast sjukt mkt biverkningar Men men, vad gör man inte?

• kittykat
    Pommac skrev 2014-11-08 18:04:30 följande:

Börjar bli sjukt nervös nu. Ska ta första sprutan runt 21 eller strax efter. Läsa på hundra gånger tror jag. :)

Det kommer gå bra ska du se! Första gångerna är det alltid nervöst, men man lär sig snabbt
  • kittykat
    Juna skrev 2014-11-08 13:54:56 följande:

Hej! Ligger lite efter er, ska köra korta protokollet nu i november men just nu väntar jag på min mens som kommer nästa vecka. Har försökt i cirka 2 år och detta är första IVF-försöket

Hej! Då kör du igång med sprutor när du får din mens då eller? Jag börjar spruta om några dagar, längtar!
  • kittykat

????skönt!

Pommac skrev 2014-11-09 22:25:53 följande:

Idag gick det ännu bättre med sprutan. Det gick bra igår också. Skönt att ha börjat!

• kittykat

De Kommer att göra icsi på mina mina ägg, inget vi bett om men är tydligen standard vid anv av donator ( mannen har ingen egen spermieproduktion).

• kittykat

De Kommer att göra icsi på mina mina ägg, inget vi bett om men är tydligen standard vid anv av donator ( mannen har ingen egen spermieproduktion).

• kittykat

Ok,spännande! Sist fick dem ut 14 på mig tror jag det var, men endast tre klarade sig, så jag fick ett å två gick till frysen. Men det är så olika, och det behövs ju endast ett guldägg!!

louisemostert skrev 2014-11-12 19:05:13 följande:

Idag fick vi besked att på fredag blir det ÄP. Fruktansvärt nervös!!! Hade bara två mogna ägg men dem vill inte vänta. Min man ska göra en biopsi på fredag innan mig för att se om man kan spermier om inte måste man ta de som är frysta. Hur många ägg har ni haft som dem tagit ut? Kram på Er!

• kittykat

Jahopp, ÄP inbokat till den 21! Var på UL idag och vänster äggstock var typ helt full med blåsor, som nästan alla var redo! På höger vart det bara 2 små. Egentligen skulle jag ju spruta i flera dagar till, ÄP var preliminärt inplanerat till nästa v först. Men om vi väntar så är det risk för att de i vänstra blir övermogna och därmed inte användbara. Så bara att hoppas  nu att blåsorna innehåller ägg också på fredag

• kittykat

Hur går det för er härinne??

ÄP idag var en vedervärdig upplevelse, men fick ut 11 ägg i alla fall

• kittykat

Ok! Nu börjar den dryga väntan!!

Vi har också 3 som klarade sig, det bästa får vi tillbaka i morgon!

Pommac1 skrev 2014-11-21 19:08:44 följande:

Jo det går bra! Hade äggplock i onsdags och återinförning idag av en jättefint ägg! Jag fick ut 8 ägg. 5 blev befruktade och 3 delade sig som de skulle. Det bästa fick jag tillbaka och de andra 2 odlas vidare på. Dock var de inte i toppkvalitet så vi får väl se. Av mina 8 ägg som jag fick ut så var inte alla mogna heller.

• kittykat

Då blir det blasto för din del? Jag undrar varför de beslutat att ge oss ett 3-dagars tillbaka, och odla två vidare. Sist så odlades alla till blasto! Jaja, de vet väl vad de gör. :P

Hur gick ÄP, gjorde det så ont som du var rädd för? För mig var d värre än vad jag förväntat mig, smärtlindringen funkade inte alls bra :( och nålsättningen tog över en timme, har nu hela armen fullt med stora blåmärken :S

Hanna31 skrev 2014-11-22 15:15:16 följande:

Väntar på ET som förhoppningsvis sker på måndag! Livrädd att de ska ringa och säga att de inte överlevt helgen... Fy vad jag blir besviken i så fall!!! :-O

• kittykat

Spännande!

Är på ruvardag 5 nu, och inga symptom på nåt, i alöa fall inte nåt so inte kan förklaras med progestoronet. Hoppad inte det betyder nåt...

Hanna31 skrev 2014-11-27 09:14:45 följande:

Hej hopp, ruvar nu på en femdagars blasto, RD 3 idag, tiden sega sig iväg..

ÄP gick bra, tog mycket morfin, dock extremt ont samma kväll... Hua, nu en dryg vecka efter ÄP börjar jag kunna röra mig ordentligt igen... :-O Hur går det för dig?

• kittykat

Hur går det för alla? Är det nån som har haft testdag el har det snart?! Någon som tjuvtestat? Vi tänker inte testa förren testdagen (den 9/12), för det har bara resulterat i stress.. Mår lite illa idag, och har molvärk, men det kan lika gärna vara mensen som är på g?! Det är ju typ omöjligt att beräkna när den kommer nu, eftersom hormonerna ändrar cykeln? Förra färskförsöket blev jag gravid på så kan inte räkna efter den heller.

• kittykat
    Hanna31 skrev 2014-12-04 15:43:19 följande:

Har testdag imorgon men har fått mens och testat minus redan.. Hoppas på FET i januari..

Åh vad tråkigt! Hur många har du i frysen?

Det ser ut som att min mens kom idag, fast jag inte har testdag förren nästa vecka :/ så det blir väl att hoppas på fet nästa år även här..

<3
  • kittykat

RD 15 idag, och jag fick två streck på testet??! Jag har ju haft , och har fortfarande, lite blödning? Tidigt missfall kanske? Dö skumt, vet verkligen inte vad jag ska tro!

Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?