Startdag 7/11!! Följas åt?
Hej! Jag har sprutstart den 12/11, men det går kanske lika bra? ????
Jag kör långa & har planerat äggplock till nångång v.48-49.
Ha ha skulle ju va :) inte en massa frågetecken!
Åh spännande! Nu kör vi snart igång då med andra ord!! Längtar faktiskt efter sprutorna
Sjukt men sant!
Hur är det med långa protokollet då? Är det flera ultrajud längs vägen då med?
Hej! Jag börjar i morgon (idag) lördag! Klockan gick precis över tolvslaget. Skulle ha kunnat börja idag också men kliniken hade någon temadag på onsdag så det passade bättre att börja med sprutorna på lördagen för att få till ett VUL på torsdag i stället för onsdag. Vi kör korta protokollet gonal-f (200). För övrigt hatar vi försökt bli gravida i 2,5 år och inga fel är direkt hittade.
Aha, ok! Alltid undrat vad som gör att dem väljer det ena el det andra..?
Japp, jag tar ju nässpray. Helt ok, fast sjukt mkt biverkningar Men men, vad gör man inte?
Börjar bli sjukt nervös nu. Ska ta första sprutan runt 21 eller strax efter. Läsa på hundra gånger tror jag. :)
Hej! Ligger lite efter er, ska köra korta protokollet nu i november men just nu väntar jag på min mens som kommer nästa vecka. Har försökt i cirka 2 år och detta är första IVF-försöket
????skönt!
Idag gick det ännu bättre med sprutan. Det gick bra igår också. Skönt att ha börjat!
De Kommer att göra icsi på mina mina ägg, inget vi bett om men är tydligen standard vid anv av donator ( mannen har ingen egen spermieproduktion).
De Kommer att göra icsi på mina mina ägg, inget vi bett om men är tydligen standard vid anv av donator ( mannen har ingen egen spermieproduktion).
Ok,spännande! Sist fick dem ut 14 på mig tror jag det var, men endast tre klarade sig, så jag fick ett å två gick till frysen. Men det är så olika, och det behövs ju endast ett guldägg!!
Idag fick vi besked att på fredag blir det ÄP. Fruktansvärt nervös!!! Hade bara två mogna ägg men dem vill inte vänta. Min man ska göra en biopsi på fredag innan mig för att se om man kan spermier om inte måste man ta de som är frysta. Hur många ägg har ni haft som dem tagit ut? Kram på Er!
Jahopp, ÄP inbokat till den 21! Var på UL idag och vänster äggstock var typ helt full med blåsor, som nästan alla var redo! På höger vart det bara 2 små. Egentligen skulle jag ju spruta i flera dagar till, ÄP var preliminärt inplanerat till nästa v först. Men om vi väntar så är det risk för att de i vänstra blir övermogna och därmed inte användbara. Så bara att hoppas nu att blåsorna innehåller ägg också på fredag
Hur går det för er härinne??
ÄP idag var en vedervärdig upplevelse, men fick ut 11 ägg i alla fall
Ok! Nu börjar den dryga väntan!!
Vi har också 3 som klarade sig, det bästa får vi tillbaka i morgon!
Jo det går bra! Hade äggplock i onsdags och återinförning idag av en jättefint ägg! Jag fick ut 8 ägg. 5 blev befruktade och 3 delade sig som de skulle. Det bästa fick jag tillbaka och de andra 2 odlas vidare på. Dock var de inte i toppkvalitet så vi får väl se. Av mina 8 ägg som jag fick ut så var inte alla mogna heller.
Då blir det blasto för din del? Jag undrar varför de beslutat att ge oss ett 3-dagars tillbaka, och odla två vidare. Sist så odlades alla till blasto! Jaja, de vet väl vad de gör. :P
Hur gick ÄP, gjorde det så ont som du var rädd för? För mig var d värre än vad jag förväntat mig, smärtlindringen funkade inte alls bra :( och nålsättningen tog över en timme, har nu hela armen fullt med stora blåmärken :S
Väntar på ET som förhoppningsvis sker på måndag! Livrädd att de ska ringa och säga att de inte överlevt helgen... Fy vad jag blir besviken i så fall!!! :-O
Spännande!
Är på ruvardag 5 nu, och inga symptom på nåt, i alöa fall inte nåt so inte kan förklaras med progestoronet. Hoppad inte det betyder nåt...
Hej hopp, ruvar nu på en femdagars blasto, RD 3 idag, tiden sega sig iväg..
ÄP gick bra, tog mycket morfin, dock extremt ont samma kväll... Hua, nu en dryg vecka efter ÄP börjar jag kunna röra mig ordentligt igen... :-O Hur går det för dig?
Hur går det för alla? Är det nån som har haft testdag el har det snart?! Någon som tjuvtestat? Vi tänker inte testa förren testdagen (den 9/12), för det har bara resulterat i stress.. Mår lite illa idag, och har molvärk, men det kan lika gärna vara mensen som är på g?! Det är ju typ omöjligt att beräkna när den kommer nu, eftersom hormonerna ändrar cykeln? Förra färskförsöket blev jag gravid på så kan inte räkna efter den heller.
Har testdag imorgon men har fått mens och testat minus redan.. Hoppas på FET i januari..
RD 15 idag, och jag fick två streck på testet??! Jag har ju haft , och har fortfarande, lite blödning? Tidigt missfall kanske? Dö skumt, vet verkligen inte vad jag ska tro!